فیروز عسگری یکشنبه شب در جلسه شورای آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با حضور معاون تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش افزود: هم اکنون ۳۰ درصد فضاهای آموزشی استان معادل ۵۸۰ فضای آموزشی نیاز به تخریب و بازسازی و ۳۱ درصد معادل ۶۰۰ فضای آموزشی نیاز به مقاوم سازی دارد.

وی با اشاره به اینکه ۲هزار و ۸۸۹ آموزشگاه در بخش دولتی و غیردولتی و پیش دبستانی و فضای آموزشی و اداری در استان فعال است، افزود: با کمبود ۱۰۰ فضای آموزشی جدید در مناطق مختلف استان مواجه هستیم.

به گفته وی، کمبود فضاهای آموزشی در مرکز استان،  شهرستان بروجن و فارسان بیشتر از مناطق دیگر است.

وی، با اشاره به اینکه در سال تحصیلی گذشته بیش از ۲۰۲ هزار دانش آموز در مدارس استان مشغول تحصیل بودند، افزود: ۶۶ درصد مدارس استان در ۴۰ شهر و ۳۴ درصد مدارس در ۹۱۵ روستای استان فعال هستند.

به گفته وی ، ۶۰ درصد دانش آموزان استان چهارمحال وبختیاری نیز در مقطع ابتدایی هستند.

معاون متوسطه اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: به منظور ساماندهی و نقل و انتقال فرهنگیان استان امسال یکهزار و ۵۱۰ نفر متقاضی و نقل و انتقال بودند که از ین تعداد ۴۸۹ نفر منتقل شدند.

وی ، به نبود توازن در شاخه های نظری و مهارتی در استان اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه باید ۵۰ درصد دانش آموزان در رشته های نظری تحصیل می کنند که این امر در استان اجرایی نشده و هم اکنون ۷۰ درصد دانش آموزان در رشته های نظری مشغول تحصیل هستند.

به گفته وی، در استان چهارمحال و بختیاری تحصیل در رشته ادبی رتبه اول تعداد دانش آموزان را دارد.

وی، در ادامه به کمبود فضای های ورزشی سرپوشیده در استان با توجه به وضعیت آب و هوایی و اقلیمی استان تاکید کرد و گفت: کمبود شدید تجیهزات آموزشگاهی و ورزشی از دیگر مشکلات مدارس استان است.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش چهارمحال وبختیاری گفت: تجهیز سالن های ورزشی مدارس استان نیازمند ۱۲ میلیاردریال اعتبار است.

خدایار قاسم پور افزود: هم اکنون ۱۰۰ سالن ورزشی خاص آموزش و پرورش در استان فعال است، که ۱۳ سالن ورزشی نیازمند تجیهزات، ۱۰ سالن ورزشی  نیاز به وسایل گرمایشی و ۲۱ سالن ورزشی نیازمند تجهیزات ورزشی است.

به گفته وی، برای احداث و تجهیز ۱۰ کلاس درس در قالب سالن های تیپ اتاق ورزش به ۶ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

وی، با اشاره به برگزاری سی و ششمین و سی امین دوره مسابقات ورزشی قهرمانی دانش آموزان دختر و پسر سراسر کشور در مقطع متوسطه اول در کشور افزود: امسال برای چهارمین سال است که استان میزبانی این مسابقات را برعهده دارد.

قاسم پور  به توسعه زیرساخت های ورزشی استان تاکید کردو گفت: برای برگزاری بهتر مسابقات در حد کشور توسعه زیرساخت ها یک اولویت است.

وی به اجرای طرح کاروان پویایی و شادابی و سلامت همزمان با روزهای آخر شهریور در قالب تویزع تجیهزات ورزشی برای مناطق مختلف استان اشاره کرد و گفت: پیش بینی می شود امسال ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تجهیزات ورزشی در مدارس استان توزیع شود.

۷۳۶۰/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.