براساس سند تحول بنیادین یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش، بهبود شیوه‌های آموزشی و افزایش کیفیت آموزش به نسل کودکان ، نوجوانان و جوانان کشور است.

 هوشمندسازی مدارس ترکیبی از آیتم های مختلف چون ایجاد بسترهای تکنولوژی، آموزش معلمان، تغییر محتوا، تجهیز و اتصال مدارس به شبکه اینترانت و آموزش مهارت های نرم افزاری به دانش آموزان است که مجموعه این آیتم ها می تواند تحولی در روش های سنتی آموزش ایجاد کند.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود:هوشمند سازی یکی از اولویت های تجهیزاتی مدارس است که نقش  بسزایی در تسهیل مراحل یادگیری  و کیفیت بخشی  به سیستم آموزشی دارد.

سالار قاسمی با اشاره به اینکه از سوی وزارت آموزش و پرورش طرح های مختلفی براساس سند تحول بنیادین برای کیفیت بخشی فرآیند آموزشی و تربیتی در مدارس تدوین شده است، خاطرنشان کرد: مدارس شاهد  در اجرای این برنامه ها و طرح ها پیشرو هستند.

وی بیان داشت: هوشمندسازی مدارس و شیوه‌های آموزشی یکی از این طرح هاست که در این حوزه البرز کارنامه موفقی دارد چون همه کلاس های مدارس شاهد  این استان آن مجهز به سیستم هوشمند سازی شده است.

تمام مدارس شاهد البرز با استفاده از اعتبار سرانه دانش آموزی  و کمک های خیری هوشمند سازی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش البرز تصریح کرد: آموزش و پرورش نیاز به تغییر در این حوزه طبق سند تحول بنیادین برای هوشمند سازی مدارس دارد تا از این طریق بتواند نظام تعلیم و تربیت را متحول کند.

قاسمی ازهوشمندسازی مدارس به عنوان یکی از راهبرد های اساسی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش یاد کرد و ادامه داد: هوشمند سازی کلاس های درس در البرز به دلیل تنگناهای مالی با کندی در حال انجام است در حالی که یکی از نیازهای امروز مدارس استفاده از روش های نوین آموزشی است.

وی مشارکت خیرین را برای هوشمند کردن کلاس های درس در البرز را ضروری دانست.

وی عنوان کرد: البرز ۲۹۳ کلاس درس در مدارس شاهد دارد که در آن ۸ هزار و ۵۰۰ دانش آموز تحصیل می کند.

استان البرز ۴۶۰ هزار دانش آموز دارد.

۲۸۱۹/ 6993

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.