رامین لطفی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا  از اجرای خط انتقال خط فشار قوی نیرو  از شهر فرادنبه به طول ۳۵ کیلومتر و نصب تجهیزات تقویت برق از سوی متخصصان داخلی برای راه اندازی پست ۴۰۰ کیلو ولت این مجتمع تولیدی خبر داد و گفت: با وارد مدار شدن این پست برق صنعتی ، تحولی بزرگ در تولید محصول این مجتمع ایجاد خواهد شد.  

وی ، نقش انرژی بویژه  نیروی برق در فولادسازی را موثر و اساسی دانست و افزود: این مجتمع  صنعتی در تیرماه امسال با تولید  ۷۰ هزار تن محصول فولاد رکورد تولید ماهانه محصول این مجتمع شکست.

مدیر توسعه و تکنولوژی فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری همچنین از  احداث و تکمیل تصفیه خانه پساب صنعتی و بهداشتی این مجتمع در سال جاری  نیز خبر داد و افزود: آب مورد نیز طرح فولادسازی، واحد جنبی و پشتیبانی در حال بهره برداری است .

لطفی افزود: فرآیند خرید خط اشتراک پساب فاضلاب شهر بروجن به ارزش ۴۲۰ میلیارد ریال به مدت ۲۵ سال با انعقاد قراردادی با وزارت نیرو سال گذشته انجام شده است. 
وی تصریح کرد: با اجرا و تکمیل خط انتقال، افزون بر ۱۰۰ لیتر آب بر ثانیه برای این بخش صنعتی تامین خواهد شد. 
مدیر توسعه و تکنولوژی فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری از تکمیل و فرایند تجهیز تصفیه خانه ثانویه مجتمع خبر داد و گفت: با انتقال پساب آب صنعتی، این مرحله در سال جاری وارد مدار خواهد شد. 
وی ، افت شدید منابع آبی بخش صنعت فولاد سفید دشت در تابستان سال گذشته که از سد چغاخور تامین می شد را یادآور شد و افزود: با انتقال پساب شهر بروجن به این طرح عظیم صنعتی، بخش عمده ای از آب صنعتی این طرح از این طریق تامین خواهد شد. 
به گزارش ایرنا، شرکت فولاد سفیددشت چهارمحال و بختیاری یکی از طرح های هفتگانه فولاد استانی است که در ۳۵ کیلومتری شهرکرد با ظرفیت تولیدی سالانه ۸۰۰ هزار تن تختال شامل نواحی انباشت و برداشت، سپس با انجام مراحلی گندله به آهن اسفنجی در این واحد تولید می شود. 

مجتمع فولاد چهارمحال و بختیاری در سفید دشت در حدود ۳۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد. 
هم اینک یکهزار و ۱۲۷ واحد تولیدی و صنعتی در چهارمحال و بختیاری است. 

۶۱۹۹/۲۰۹۷

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.