استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: دولت وظیفه دارد بخش خصوصی را در تمام زمینه‌ها کمک و حمایت کند تا سنگردار در سنگر اقتصادی توان مقاومت داشته باشد و باقی بماند.
به گزارش ایسنا –منطقه چهارمحال و بختیاری - اقبال عباسی 16 تیرماه در آیین بزرگداشت روز ملی صنعت و معدن در شهرکرد، اظهار کرد: صنعت حرفه و فنی است که اگر کسی آن را بلد نباشد، نباید نام صنعتگر بر او نهاد.
وی با بیان اینکه میان تجارت و صنعت تفاوت وجود دارد، تصریح کرد: تاجر به فکر سود است در حالی‌که صنعتگر لزوماً نباید به دنبال سود و منفعت باشد و باید فکر، علم، سواد بوده و تجربه‌اش را به ظهور برساند بنابراین باید صنعت را از تجارت جدا کرد چرا که در تجارت احتمال ضرر وجود دارد اما در صنعت به دلیل برنامه‌ریزی برای هدف، زیان و ضرر وجود ندارد.
عباسی با اشاره به مشکل مهمی که صنعتگران با آن مواجهند، گفت: امروز صنعتگران علاوه بر فرایند پر پیچ و خم استعلامات و صدور موافقت و مجوز از سوی نهادها و ارگان‌ها، دغدغه مهم‌تری دارند که همانا فرایند تجارت، گمرک، ارز، سیستم‌های بین‌المللی، ارتباطات بین‌المللی و مشکلاتی از این دست است.
وی صنعت، مدیریت و حکمرانی را سه مبحث مهم خواند و گفت: حکمرانی نوعی مدیریت بین‌الملل است و حکمران خوب کسی است که بخش خصوصی، دولتی و مردمی را با هم هماهنگ کند چرا که دولتی بودن صرف منجر به شکست است و اقتصاد خصوصی مطلق نیز منجر به سرمایه‌داری می‌شود.
عباسی با بیان اینکه در حکمرانی باید سیاست‌های خارجی و بین‌المللی درست تجزیه و تحلیل و اجرا شوند، گفت: امروزه سیاست دنیا به نحوی است که یک ابرقدرت تصمیم می‌گیرد کدام کشور صادارات یا واردات داشته باشد، کدام کشور تولید کننده و کدامیک مصرف کننده باشد و کدام کشور مورد تحریم قرار بگیرد و در این شرایط باید بتوان تولید را مدیریت کرد.
وی یکی از راهکارها برای مدیریت تولید را کمک و همدلی در داخل کشور عنوان کرد و گفت: باید فضایی برای شنیدن حرف‌های همدیگر داشته باشیم و هر کسی در جایگاه خودش بتواند دیگری را کمک کند ضمن اینکه هر بخش اعم از دولتی، مردمی یا خصوصی مشکلات خودش را بپذیرد و در جهت کاهش آن‌ها تلاش کند.
عباسی بار اصلی را بر دوش دولت دانست و اضافه کرد: دولت بخش اعظم کار را در دست دارد و باید علاوه بر پذیرش مشکلات و تورم موجود، در اموری مانند زیرساخت‌ها، تسهیل در مالیات، تأمین کالا و خدمات به بخش خصوصی کمک کند تا سنگردار در سنگر اقتصادی توان مقاومت داشته باشد و باقی بماند.
استاندار تأکید کرد: باید وجود دشمنی‌ها و مخالفت‌ها را بپذیریم و با درک متقابل در بخش‌های دولتی، خصوصی و مردمی در صدد رفع مشکلات برآییم چرا که اگر بخش خصوصی سرپا نماند و نتواند مقاومت کند، بخش دولتی نیز ضرر خواهد کرد و مجموع این‌ها به ضرر کشور تمام می‌شود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.