به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز سه شنبه در جلسه کمیسیون ماده 5 چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: رعایت قوانین راه و شهرسازی، توجه به ضوابط و پرهیز از روابط در تغییر کاربری ها باید همواره مورد توجه باشد.
وی از پروانه دار بودن بخش عمده ای از بناهای شهری استان ابراز رضایت کرد و گفت: نبود واحدهای مسکونی غیر مجاز و حاشیه نشینی موجب متمایز کردن مرکز استان با دیگر استانهای کشور شده است.
استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: یکی از دلایل بروز حوادث طبیعی در بارندگی های بخصوص در یکی از شهرستانهای استان را نبود کار کارشناسی در صدور پروانه ساخت و احداث بنای مسکونی در حریم مسیل و آب های روان عنوان کرد.
وی بر رعایت طرح تفصیلی در مناطق شهری تاکید کرد و گفت: طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیار‌ها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، وضعیت دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمان و جمعیت شهری مدنظر قرار می گیرد.
وی افزود: هرگونه تغییر کاربری باید در جهت خدمت و رفاه حال مردم باشد و در تغییر کاربری ها نباید تنها به منافع شهرداری نگاه کنیم.
عباسی تاکید کرد: شهرداری ها در ساخت و ساز واحد ها و مجتمع ها باید به ایجاد پارکینگ توجه ویژه داشته باشند، زیرا عمده مشکلات ترافیکی در مرکز استان اکنون بلحاظ نبود پارکینگ است.
به گزارش ایرنا، در جلسه کمیسیون ماده 5 چهارمحال و بختیاری ،تغییر در عرض معبر 'گوهرباران' در مرکز شهر چالشتر منطقه الحاقی شهرکرد به اعضای طرح جامع شهری ارجاع شد.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.