مرتضی زمانپور روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا، میزان بارش های شبانه روز گذشته در شهرستان کوهرنگ تا صبح امروز را 95 میلیمتر اعلام کرد و افزود: سیلاب راه ارتباطی 53 روستای منطقه را با مرکز شهرستان قطع کرده است.
وی به تخلیه ساکنان سه روستا از 16 روستای در معرض خطر آبگرفتگی و طغیان رودخانه اشاره کرد و گفت: در صورت شدت بارش ها دیگر روستاها تخلیه خواهد شد.
فرماندار کوهرنگ از فرونشست و رانش جاده روستای 'صفاآباد' و'افسر آباد ' در بخش دوآب صمصامی شهرستان خبر داد و افزود: طغیان رودخانه موجب تخریب 20 مزرعه پرورش ماهی در شهرستان شده است.
بگفته وی، ورودی آب رودخانه های منطقه بازفت لحظه به لحظه در حال افزایش است، اما افزایش آب رودخانه بازفت تاکنون موجب آبگرفتگی مناطق مسکونی و محور ارتباطی نشده است.
زمانپور به زیر آب رفتن جاده روستایی 'خسروآباد ' در بخش مرکزی شهرستان اشاره کرد و گفت: ماموران راهداری در حال بازگشایی محور روستاها هستند.
به گزارش ایرنا، در موج اول بارش های بهاری در روز سه شنبه ششم فروردین ماه بازفت شهرستان کوهرنگ یکی از کانونهای حادثه خیر در سیلاب ها بود که خوشبختانه این بارش ها تلفات انسانی نداشت.
موج اول بارش ها حداقل 4 هزار میلیارد ریال به زیرساخت های استان، مزارع و باغات و بخش کشاورزی استان خسارت زد.
موج دوم بارش های سیلابی در چهارمحال و بختیاری از عصر یکشنبه یازدهم فروردین ماه در این استان آغاز شده است.
شهرستانهای کوهرنگ ، لردگان و اردل اکنون بیشتر میزان بارش باران را دارند و پیش بینی می شود موج دوم بارش ها روز سه شنبه هفته جاری از استان خارج شود.
6199/6021
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.