به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز پنجشنبه در آخرین نشست شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در سال جاری تاکید کرد: در هر سال از برنامه ششم توسعه سند اشتغال 73 روستا و در مجموع تا پایان این برنامه سند اشتغال 364 روستا تهیه می شود.
وی افزود: در سال های 1396 و 1397 سند اشتغال 146 روستا تهیه شده و سند بقیه روستاها نیز تا نیمه نخست سال آینده آماده خواهد شد.
رئیس شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: این استان نخستین استانی است که در مدت 2 سال سهمیه برنامه ریزی شده خود را آماده و از سال سوم آن را اجرا می کند.
به گزارش ایرنا، در هر سال از برنامه ششم توسعه سند اشتغال 5 هزار روستا و در مجموع تا پایان این برنامه سند اشتغال 25 هزار روستا در کشور تهیه می شود.
از این تعداد سالانه 73 روستا و در مجموع 364 روستا سهم چهارمحال و بختیاری است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود یادآور شد: در توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای چهارمحال و بختیاری مزیت نسبی شهرستان های 9 گانه استان در نظر گرفته شود.
عباسی اظهار داشت: برای مزیت های خاص هر شهرستان اعتبار بیشتری اختصاص داده شود تا با تقویت این شاخص ها به توسعه شهرستان مورد نظر کمک شود.
معاون برنامه ریزی و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای در قالب استانی و قانون استفاده متوازن امکانات کشور بوده که در اعتبارات استانی شاخص های توزیع همان اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای است.
علی شهریارپور تاکید کرد: 258 شاخص براساس فصل، برنامه و دستگاه به عنوان توزیع اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای مورد نظر است.
وی تسریع در روند تکمیل و بهره برداری از طرح های نیمه تمام را از اهداف اصلی شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری دانست و افزود: هم اینک یکهزار و 420 پروژه نیمه تمام در استان وجود دارد.
شهریارپور تصریح کرد: برای تکمیل و بهره برداری از این طرح ها 18 هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
وی یادآور شد: سهم چهارمحال و بختیاری از اعتبارات هزینه ای در سال آینده 2 هزار و 560 میلیارد ریال است که نسبت به امسال 20 درصد افزایش داشته است.
به گزارش ایرنا، اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری طرح و بررسی برنامه توسعه اقتصادی و اشتغالزایی روستایی با روستاهای هدف استان در سال های 1396 و 1397 را تصویب کردند.
در آخرین شورای برنامه ریزی و توسعه چهارمحال و بختیاری در سال جاری 3 طرح کارگروه امور زیربنایی شامل تولید مرغ تخم گذار در خارج از حریم شهر هارونی از توابع شهرستان شهرکرد، طرح پرورش ماهی در شهرستان لردگان و طرح جایگاه سوخت بنزین، نفت گاز و سی. ان. جی. (CNG) در شهرستان فارسان تصویب شد.
چهارمحال و بختیاری دارای 10 شهرستان با بیش از 947هزار نفر جمعیت است که نزدیک به 300 هزار نفر در روستاهها ساکن هستند.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.