به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استان ، ذبیح الله غریب اظهار داشت : در این استان سالانه بیش از یک میلیون و 400 هزار تن محصولات کشاورزی تولید می شود که از این مقدار، حدود 820 هزار تن معادل 65 درصد مربوط به محصولات زراعی، حدود 200 هزار تن معادل 16 درصد به محصولات باغی و مابقی به محصولات دام و طیور و کشت گلخانه ای اختصاص دارد.
وی افزود: این استان در تولیدات زراعی کشور به میزان 1.26 درصد رتبه 23کشوری را به خود اختصاص داده است و عملکرد باغ های استان در حدود 4.8 تن در هکتار است که نسبت به عملکرد کشور که 4.02 تن در هکتار عملکرد نسبت مطلوبی است.
غریب افزود: از جمله محصولاتی که توانسته است در ارتقای جایگاه کشاورزی استان در سالهای اخیر نقش بسزایی ایفا کند و سهم زیادی از صادرات و تولید ناخالص بخش کشاورزی استان را به خود اختصاص دهد، محصول بادام مرغوب 'مامایی' است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری، به صادرات 62 میلیون دلار بادام مامایی در سال جاری در استان اشاره و تصریح کرد: بازار هدف صادرات بادام استان کشور‌های حاشیه خلیج فارس، هند، روسیه و پاکستان است.
غریب افزود : امسال 24 هزار تن بادام از باغات استان برداشت شد که بیش از 75 درصد از تولید ناخالص بخش کشاورزی استان را تشکیل می دهد.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری حدود 66 هزار نفر بهره برداردر بخش کشاورزی ، دامداری ، شیلات و زنبورداری مشغول کار دارد.
6199/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.