احمد مستخدمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال جاری تاکنون سه هزار و 600 هکتار از اراضی کشاورزی استان به سامانه های نوین آبیاری مجهز شده اند.
وی خاطر نشان کرد: بر اساس سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی باید سالانه 6 هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سیستم آبیاری نوین تجهیز شوند که این میزان براساس مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان به 10هزار هکتار افزایش پیدا کرده است.
مستخدمی همچنین گفت: تا به امروز حدود 37 هزار هکتاراز مزارع و باغ های استان به آبیاری نوین مجهز شده اند.
مدیر آب و خاک و امور فنی مهندسی سازمان جهاد کشاورزی قزوین اظهار کرد: میانگین سالانه تجهیز سطوح زراعی و باغی استان در سال های گذشته چهار هزار و 500 هکتار بوده است اما امیدواریم با رفع موانع و مشکلات پیش رو 10هزار و 500 هکتار مصوبه امسال را پیاده و اجرا کنیم.
مستخدمی با اشاره به مشکلات باغداران و کشاورزان در تجهیز مزارع خود به سیستم آبیاری نوین، خاطر نشان کرد: افزایش قیمت ادوات سیستم آبیاری نوین به علت نوسانات قیمت دلار و همچنین کمبود و احتکار این ادوات در بازار مصرف کننده از بزرگترین مشکلات در این حوزه است که امیدواریم با تامین مواد اولیه توسط پتروشیمی ها در اجرای طرح های خود سرعت داشته باشیم.
این مسئول گفت: سازمان جهاد کشاورزی قزوین برای مبارزه با بهره برداری های غیر مجاز از آب های زیر زمینی و چاه های فاقد مجوز با همکاری شرکت آب منطقه ای با اتخاذ سیاست عدم ارائه هرگونه تسهیلات و خدمات کشاورزی به متخلفان، آنها را به اجرای سیستم آبیاری نوین در منطقه سوق داده است تا بتوانیم از کاهش سفره های آبهای زیر زمینی و خشکی دشت قزوین جلوگیری کنیم.
6104 *3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.