به گزارش ایرنا ، احمد انارکی محمدی شامگاه دوشنبه در آیین افتتاح نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مجتمع مس سرچشمه در زمینه اقتصاد مقاومتی افزود: این واگذاری زمین را فرصتی مناسب برای سرمایه گذاران دانست تا با راه اندازی صنایع پایین دستی ضمن کمک به اشتغالزایی زمینه توسعه و آبادانی منطقه را هم رقم زنند.
وی پیرامون انتقال آب از خلیج فارس به استان کرمان افزود : انتقال هر متر مکعب آب از خلیح فارس به مس سرچشمه، گل گهر سیرجان و چادرملوی یزد 4 دلار هزینه در بر دارد که این آب در بخش صنعت کاربرد دارد نه در حوزه کشاورزی.
انارکی محمدی به اضافه برداشت سالانه 220 میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی رفسنجان اشاره کرد و گفت : با این روند تا 10 سال آینده مشکل آب کشاورزی در منطقه خواهیم داشت که باید از امروز برای مدیریت آن اقدام کنیم .
وی از خسارت گرمازدگی به محصول پسته سال جاری که 90 درصد محصول را از بین برد سخن گفت و افزود: در این ارتباط موضوع امهال وامهای کشاورزی به مدت دو سال به عنوان مصوبه ای ابلاغ شده و پیگیر هستیم تا این مصوبه اجرایی شود و اندکی از دغدغه کشاورزان کاسته شود.
نمایشگاه توانمندی ها و نیازمندی های مس در سه محور زنجیره تامین و بومی سازی قطعات، آموزش و پژوهش و اقتصاد مقاومتی، کارآفرینی و سرمایه گذاری با همکاری مجتمع مس سرچشمه در محل دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان دایر شده است .
رفسنجان در یکصد کیلومتری شمال غربی کرمان قرار دارد.
7433/ 5054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.