محمد میرزایی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: براین اساس بیکاری، اعتیاد، طلاق و بزهکاری به عنوان آسیب های اصلی چهارمحال و بختیاری معرفی شده است.
وی افزود : برای رفع آسیب های اصلی چهارمحال و بختیاری، برگزاری کارگاه های پیشگیری از آسیب ها برای جوانان در معرض آسیب و خانواده های آنان ، آموزش های کاربردی و مهارتی منجر به اشتغال فردی و ایجاد شغل پایدار ، استفاده از سازمان های مردم نهاد غیردولتی با هدف کاهش آسیب، حمایت از طرح های تولیدی و اشتغالزا و برگزاری دوره های آموزش زندگی خانواده، پیش از ازدواج و مهارت های زندگی پیشنهاد شده است.
میرزایی تصریح کرد : رویکرد پیشگیرانه، استانداردسازی و ارتقای کیفیت خدمات، رویکرد اجتماع محور و خانواده محور، رویکرد توانمند سازی، بستر سازی برای مشارکت اجتماعی و فراهم سازی و بهره گیری از ظرفیت های موجود دستگاه های اجرایی و جامعه از مهمترین سیاست های کلان سازمان بهزیستی در راستای رفع آسیب های اصلی چهارمحال و بختیاری است.
وی یادآور شد: اعتیاد، دخالت اطرافیان، بیکاری و مشکلات اقتصادی خانواده، بدبینی و ضرب و شتم مهمترین علت های درخواست طلاق است.
مدیرکل بهزیستی چهارمحال و بختیاری بدون اشاره به آمار همسر و کودک آزاری اظهار داشت : اعتیاد، بدسرپرستی، اختلافات خانوادگی و طلاق، بیماری روانی و فقر اقتصادی فرهنگی از علت های این آسیب در استان است.
وی گفت: بهزیستی چهارمحال و بختیاری برای مقابله با آسیب های اجتماعی استان ، ارائه خدمات مشاوره در 8 مرکز به زوحین در شرف طلاق، برگزاری 300 کارگاه آموزشی مهارت های زوجین در شرف ازدواج، برپایی 300 کارگاه آموزشی مهارت های پیش از ازدواج و زندگی خانواده، حمایت از 56 تیم اجتماع محور با هدف کاهش آسیب در مناطق آسیب خیز، کمک به فعالیت 16 کمپ ترک اعتیاد مردان و یک کمپ ویژه بانوانو فعالیت های آموزشی را در سال گذشته و امسال انجام داده است.
میرزایی تاکید کرد : بهزیستی چهارمحال و بختیاری 710 میلیون ریال برای حق بیمه خویش فرمایی و کارفرمایی 958 نفر، 10 میلیارد و 450 میلیون ریال به منظور تسهیلات خوداشتغالی 460 نفر و 11 میلیارد و 400 میلیون ریال در راستای تسهیلات اشغال روستایی 458 نفر پرداخت کرده است.
وی افزود : پرداخت کمک ازدواج 126 نفر به مبلغ یک میلیارد و 140 میلیون ریال، از دیگر برنامه های بهزیستی چهارمحال و بختیاری در راستای کاهش آسیب های اجتماعی استان محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با جمعیتی افزون بر 947هزار نفر است.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.