محمدرضا سراوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اینک 18 دفتر نمایندگی سازمان بهزیستی در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
وی مهمترین آسیب های اجتماعی در سیستان و بلوچستان را حاشیه نشینی، بیکاری، طلاق، کودکان کار، اعتیاد و غیره ذکر کرد و گفت: بهزیستی در حد توان در حال ارائه خدمات برای کمتر شدن این آسیب هاست.
وی افزود: 14 مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان های زاهدان، زابل، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، دلگان، هیرمند، سرباز، چابهار، زهک، کنارک، مهرستان، نیکشهر و خاش خدمات رسانی به افراد درگیر با آسیب های اجتماعی را بر عهده دارند.
مدیرکل بهزیستی سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیگیری های لازم برای راه اندازی اورژانس اجتماعی در دیگر شهرستان های استان در حال انجام است.
سراوانی اظهار داشت: هم اینک 827 روستا مهد، 52 مهد حاشیه شهر و 88 مهد خصوصی در استان مجوز فعالیت دارند.
وی افزود: در روستا مهدها علاوه بر آموزش، ارائه یک وعده غذای گرم و اجرای طرح تنبلی چشم برای کودکان سه تا 6 سال انجام می شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومترمربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
این استان از 2 حوزه سیستان در شمال استان شامل شهرستان های زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز و بلوچستان در جنوب با شهرستان های خاش، ایرانشهر، سراوان، سیب و سوران، مهرستان، دلگان، فنوج، قصرقند، نیکشهر، سرباز، چابهار و کنارک تشکیل شده است.
شهرستان های زاهدان و میرجاوه نیز در مرکز این استان واقع شده اند.
3042**6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی **انتشاردهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.