به گزارش ایرنا، اقبال عباسی روز یکشنبه در هفتمین جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر استان افزود: رسانه های گروهی با نشان دادن وضعیت زندگی و معیشت مردم در مناطق آلوده به مواد مخدر استان و همچنین آسیب های اجتماعی آن، جوانان و خانواده ها را با این آسیب اجتماعی مواد مخدر آشنا کنند.
وی گفت : شفاف سازی معضلات و آسیب های بعد از ابتلا به مواد مخدر برای جوانان و جامعه یک اولویت است چرا اعتیاد یک بیماری است که به همه لایه های جامعه نفوذ می کند و باید همه دستگاه ها متولی در حوزه پیشگیری و مقابله با این آسیب همکاری و هماهنگی داشته باشند.
استاندار چهارمحال وبختیاری گفت: ایجاد امنیت برای مردم ساکن در این مناطق و ناامنی برای اخلالگران و سوداگران از برنامه های مهم متولیان نظم و امنیت در استان است.
وی به دیدار میدانی مسوولان از یکی از مناطق شهرکرد اشاره کرد و گفت : رفع مشکلات بهداشتی ، فرهنگی و همچنین فاضلاب باید از سوی دستگاه های اجرایی تسریع شود.
عباسی به مسوولان و متولیان بهداشت، شهرداری، آب و فاضلاب و جهاد کشاورزی و منابع طبیعی استان تاکید کرد در رفع مشکلات این محله تا 3 ماه آینده تلاش کنند.
وی راه اندازی مراکز فرهنگی، تفریحی و همچنین حصارکشی اراضی بدون مالک و صدور سند مالکیت برای ساختمان های یکی از مناطق را از راه های پیشگیری از گسترش اعتیاد در این منطقه و نفوذ به مناطق دیگر دانست.
رئیس مرکز بهداشت چهارمحال وبختیاری نیز در این جلسه با اشاره به فعالیت سامانه سیب مرکز بهداشت گفت: در این سامانه اطلاعات خانواده های این محله ثبت شده است و خدمات بهداشتی به جامعه هدف ارائه می شود.
سید راشد جزایری افزود : 55 درصد جمعیت هدف این منطقه که شامل یکهزار و 800 نفر است در یک خود اظهاری به اعتیاد خود اعتراف کردند.
به گزارش ایرنا، هم اکنون یکی از اولویت های شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در چهارمحال و بختیاری تاکید بر اجتماعی شدن پیشگیری از اعتباد است.
مرکز چهارمحال و بختیاری بیش از 170هزار نفر جمعیت دارد.
7360/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.