سید قدیر مرتضوی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با رد مطالب 'اینفوگرافی وضعیت اعتیاد در ایران ' که به تازگی منتشر شده و با تفسیرهای شخصی در فضای مجازی همراه شده است، اظهار کرد: مبنای آماری که در این اینفوگرافی منتشر شده تحقیقاتی است که در سال 94 انجام گرفته و مربوط به امسال نیست.
وی ادامه داد: همچنین آمار ارائه شده، اشاره ای به تعداد معتادان استانهای کشور ندارد بلکه به شیوع مصرف مواد مخدر بدون ذکر نرخ شیوع هریک از استانها پرداخته و به طور دقیق مشخص نشده که بیشترین شیوع مصرف مواد مخدر در کدامیک از استانهای کشور است.
مرتضوی با بیان اینکه افزایش گرایش به مصرف مواد مخدر در استان طی سالهای اخیر موضوعی غیرقابل کتمان است، تصریح کرد: همانطور که در این اینفوگرافی آمده است، چهارمحال و بختیاری یکی از 10 استانی است که نرخ شیوع مصرف مواد مخدر در این استانها بالاست اما این به منزله دارا بودن بیشترین تعداد معتادان کشور نیست و البته طی 2 سال اخیر سرعت گرایش به مصرف مواد مخدر در استان کاهش داشته است.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در حوزه مبارزه و پیشگیری از مصرف مواد مخدر در استان چالش هایی وجود دارد که رفع آن نیازمند عزم همگانی است.
مرتضوی افزود: اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر، مداخله صحیح، تمرکز بر گروه های دانش آموزی، دانشجویی، زنان و محیط کار و فعال کردن گروه های مردم نهاد از اقداماتی است که طی 2 سال اخیر برای مقابله با گسترش شیوع مصرف مواد مخدر در استان انجام گرفته است.
به گزارش ایرنا، اینفوگرافی وضعیت اعتیاد در ایران که به تازگی انتشار یافته با تفاسیر و نقدهای مختلفی در فضای مجازی همراه شده است.
در اینفوگرافی منتشره اعلام شده است که چهارمحال و بختیاری دارای رتبه اول اعتیاد در کشور است که این موضوع از سوی دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری با ارائه توضیحاتی تکذیب شد.
چهارمحال و بختیاری دارای 9 شهرستان با بیش از 900هزار نفر جمعیت است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.