علی کاظمی باباحیدری روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود:این طرح به عنوان یکی از طرحهای فرعی مطرح شده در کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات، سه شنبه شب مطرح شد که اعضا کمیسیون به آن رای مثبت دادند.
به گفته وی، اکنون تعدادی از دانش آموختگان دانشگاهی در شوراهای حل اختلاف فعالیت می کنند که مزایا و درآمد بسیار پایینی دارند.
نماینده مردم اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی گفت: شوراهای حل اختلاف علاوه بر درآمد ،بودجه اختصاصی دارند از این رو براساس طرح اصلاح مواردی از قانون شوراهای حل اختلاف،امید است در مزایا و حقوق افراد فعال در شوراهای حل اختلاف بازنگری شود.
به گفته وی، در تصویب کلیات اصلاح مواردی از قانون شوراهای حل اختلاف مباحثی پیرامون افزایش حقوق و دستمزد شاغل در این شوراها صورت نگرفت اما انتظار است این مباحث در جزئیات طرح مورد توجه قرار گیرد.
کاظمی، به رد شدن دو طرح دیگر در کمیسیون برنامه و بودجه و دیوان محاسبات نیز اشاره کرد و گفت: طرح اصلاح ماده 53قانون احکام برنامه ششم توسعه در خصوص فرودگاه پیام مخابرات رای نیاورد و تصویب نشد.
به گفته وی، در این نشست اعضا کمیسیون به اصلاح بند 'ه' تبصره 11 قانون بودجه سال 97رای ندادند و این طرح از سوی کمیسیون رد شد.
به گزارش ایرنا، پیشتر وزیر دادگستری اعلام کرده بود که 98 درصد پرونده های وارده به شوراهای حل اختلاف کشور رسیدگی و مختومه شده است.
در مجموع 6 هزار و 900 شعبه شورای حل اختلاف تا سال 95 فعال بوده اند که 4هزار و 100 شعبه آن مربوط به شعب شهری و دو هزار و 800 شعبه آن روستایی بوده که حدود 510 شعبه آن در تهران فعال است.
در مجموع 33 هزار و 940 نفر در شورای حل اختلاف سراسر کشور مشغول فعالیت هستند.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.