به گزارش ایرنا، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار چهارمحال و بختیاری در این آئین با قدردانی از خدمات فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی استان اظهار داشت: اگر چه سرانه مطالعه کتاب در کشور آمار مطلوبی نیست اما این موضوع زحمات و تلاش های صورت گرفته در این حوزه را نفی نمی کند.
جعفر مردانی با اشاره به رشد 2 برابری اعضای کتابخانه هلی عمومی استان در دولت تدبیر و امید، افزود: این موضوع حاکی از تلاش فعالان این حوزه و توجه به امر فرهنگسازی است.
وی با تاکید بر همکاری دستگاه ها و نهادهای استان در ترویج فرهنگ کتابخوانی، تصریح کرد: هم افزایی و وحدتی لازم در خصوص ترویج کتابخوانی در استان شکل گرفته است و امید می رود روز به روز تقویت شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این آیین با اشاره به رشد 11 درصدی اعضای کتابخانه های عمومی استان در سالجاری افزود: هم اینک 39 هزار و 246 نفر در استان عضو کتابخانه های عمومی هستند که از این تعداد 14 هزار و 600 نفر را کودکان تشکیل می دهند.
فرهاد خلیل مقدم، منابع موجود در کتابخانه های استان را 822 هزار و 434 نسخه کتاب اعلام کرد و افزود: از مهرماه سال گذشته حدود 33 هزار نسخه کتاب به منابع کتابخانه های استان اضافه شده است.
وی همچنین از مشارکت 46 هزار نفر از کودکان، جوانان و بزرگسالان استان در برنامه های فرهنگی کتابخانه های عمومی استان خبر داد و گفت: از این تعداد 26 هزار نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی مشارکت داشتند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین با تبریک کسب رتبه برتر انجمن کتابخانه های عمومی استان در سطح کشور، خاطرنشان کرد: این مهم با تلاش و کوشش همه فعالان این حوزه محقق شد.
نخستین رئیس هیات امنای کتابخانه های عمومی چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست با اشاره به اهمیت مطالعه و کتابخوانی، اظهار داشت: افراد موفق کسانی هستند که کتاب های بسیاری در طول عمر خود مطالعه کرده اند و با کتاب مانوس هستند.
یدالله منزوی با تاکید بر گزینش کتاب های موجود برای مطالعه، تصریح کردک هر کتابی ارزش مطالعه ندارد بلکه باید در انتخاب کتاب دقت بسیاری داشت.
وی با انتقاد از حضور کمرنگ مسئولان استان در برنامه های فرهنگی، افزود: برای افتتاح طرح های اقتصادی جمعیت بیشتری شرکت می کنند اما در برنامه های فرهنگی که از اهمیت بسزایی برخوردار هستند مسئولان استقبال کمتری دارند.
به گزارش ایرنا، بیست و ششمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «حالِ خوشِ خواندن» از تاریخ 24 آبان تا یکم آذرماه با مشارکت بیش از 60 نهاد و سازمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.
چهارمحال و بختیاری همزمان با این هفته میزبان 456 برنامه است.
در این استان 52 کتابخانه نهادی و 13 کتابخانه مشارکتی پذیرای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی است.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.