علی سماکوش روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ثبت نام علاقه‌مندان برای حضور در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از ابتدای سال 97 آغاز شده و تا پایان ماه تیر ادامه دارد.
وی با اشاره به این که جشنواره کتابخوانی رضوی در بخش های کودک، نوجوان، بزرگسال و خانواده برگزار می شود، خاطرنشان کرد: هفت عنوان کتاب معرفی شده در رده سنی کودک شامل افراد چهار تا 11 ساله شامل کتاب‌ های 'مهمان خراسان' نوشته سعید بیابانکی، 'مژده گل' نوشته محمود پوروهاب با موضوع داستان‌هایی از زندگی امام رضا(ع) است.
وی بیان داشت: کتاب‌های رده سنی نوجوان در رده سنی نوجوانان 11 تا 17 ساله شامل کتاب‌های 'مسافر هشتم' با موضوع امام رضا(ع) و 'کاش تو را می‌دیدم' با موضوع حضرت معصومه(س) نوشته مژگان شیخی معرفی شده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بیان کرد: در بخش جوان و بزرگسال شامل افراد 17 ساله به بالا کتاب‌های 'ماه هشتم' اثر مهدی غلامعلی با موضوع امام رضا(ع)، 'مهر ولایت در آسمان ایران' اثر آیت‌الله کریمی جهرمی و کتاب 'به سپیدی یک رؤیا' اثر فاطمه سلیمانی با موضوع حضرت معصومه(س) به عنوان منابع جشنواره معرفی شده است.
سماکوش ادامه داد: علاقه‌مندان برای دسترسی به منابع این جشنواره به کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور مراجعه کنند و یا می‌توانند پرسشنامه و فایل پی. دی. اف منابع را از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی به نشانی www.iranpl.ir دریافت کنند.
وی با بیان اینکه شرکت‌کنندگان می‌توانند پاسخنامه‌های خود را تا 31 تیر97 به یکی از کتابخانه‌های عمومی کشور تحویل دهند، داوری آثار هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی از نیمه مرداد آغاز می‌شود و اختتامیه نیز در ایام دهه ولایت در دهه اول شهریور با حضور افراد و خانواده‌های برگزیده در سطح ملی برگزار می‌شود.
سماکوش با اشاره به روش های نوین برای جذب کودکان به این جشنواره، گفت: کودکان به 2 روش می‌توانند در این جشنواره حضور یابند، در شکل اول کودک می‌تواند برداشت خود را به صورت نقاشی به تصویر بکشد و در روش دوم والدین می‌توانند برداشت کودک خود را در قالب یک ویدئوی 2 تا پنج دقیقه‌ای به صورت حضوری به کتابخانه ها تحویل دهند و یا در پایگاه اینترنتی این نهاد بارگذاری کنند.
وی با اشاره به این مطلب که سال گذشته مردم سمنان استقبال بی نظیری از برگزاری جشنواره رضوی داشتند و 30 هزار و 750 نفر در آن شرکت کردند، افزود: این جشنواره قصد دارد تا در قالب رقابت با موضوع سیره ائمه معصومین(ع) به ترویج فرهنگ مطالعه کم کند.
وی با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های نهاد‌های اجرایی به ویژه دستگاه‌های فرهنگی برای بهتر برگزارشدن جشنواره، یادآور شد: مطالعه زندگی ائمه اطهار(ع)، موجب درپیش‌گرفتن سبک زندگی رضوی و توحیدمحوری در زندگی شرکت کنندگان می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان، ترویج فرهنگ رضوی و خدمت به ساحت مقدس امام رضا(ع) را یک افتخار بزرگ دانست و گفت: باید با یک انگیزه خاص برای برگزاری جشنواره رضوی تلاش کرد.
کتابخانه های عمومی در استان سمنان بیش از 61 هزار عضو دارد.
6103/6026
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.