مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان از اجرای 300 عنوان برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در استان زنجان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، امیرعلی نیک‌بخش، مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان زنجان امروز(22 آبان) در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: از (20 آبان تا 2 آذر) به عنوان هفته کتاب و کتابخوانی با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه خانواده ها به موضوع کتاب و کتابخوانی خاطرنشان کرد: در خانواده هایی که والدین به موضوع کتابخوانی توجه می کنند، فرزندان هم به کتاب علاقمند می شوند.

این مقام مسئول به نقش مدارس در موضوع کتابخوانی اشاره کرد و گفت: دومین بستر برای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی مدارس هستند که می توانند در راستای توسعه کتابخوانی نقش آفرینی کنند.

نیک بخش با یادآوری اینکه در عصر حاضر قدرت کشورها برمبنای علم و دانش آن کشور مورد سنجش قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته شاهد توسعه علم و دانش هستیم از اینرو برای حرکت به سمت کشوری توسعه یافته بایستی به موضوع مطالعه و کتابخوانی توجه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه وجود دانشمندان هسته ای چون شهید شهریاری ایران را به یکی از قطب های علمی در جهان تبدیل کرده است؛ افزود: همین مساله باعث شد تا قدرت های جهان با ایران پای مذاکره بنشینند.

به گفته مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان زنجان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی بیش از 300 عنوان برنامه در سطح استان اجرا می شود که از آن جمله می توان به مراسم تقدیر از کتابداران و فعالان کتاب در 30 آبان امسال در زنجان اشاره کرد.

وی با اشاره به مراسم دیدار کتابداران با مقامات استانی و شهرستانی تصریح کرد: دیدارکتابداران با بیماران خاص و اهدای کتاب به آنان، اجرای طرح هر دانش آموز یک کتاب، برگزاری مسابقات نقاشی و کتابخوانی، برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب به تعداد 20 مورد، برگزاری نشست کتابخوان به تعداد هشت مورد، استفاده از ظرفیت شبکه و پویش فضای مجازی، عضویت رایگان در کتابخانه های استان در روز 22 آبان، اجرای برنامه های قصه گوییب و کتابخوانی ویژه کودکان و بازدید گروه های دانش آموزی و دانشجویی از کتابخانه های استان از دیگر برنامه های این هفته است.

این مقام مسئول ادامه داد: به همین مناسبت نشست ویژه سالمندان در سرای سالمندان و حضور کتابرسان های سیار در سطح شهر اجرا می شود.

برگزاری دوره های مادران قصه گو، برگزاری زنگ انشا در کتابخانه مدارس، معرفی کتاب در مدارس، حضور کتابداران در صدا و سیمای مرکز نجان و برگزاری برنامه های فرهنگی با مخاطبین کم بینا و نابینا از دیگر برنامه های هفته کتاب و کتابخوانی در استان زنجان اعلام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.