حسین اکبری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این اعتبار برای تجیهز بخش کودک کتابخانه ها به میزو صندلی کودک، قفسه کتاب و اسباب بازیهای آموزشی استاندارد هزینه شده است.
وی اضافه کرد: در راستای ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی طرح ایجاد بخش های ویژه کودکان درکتابخانه های عمومی استان در سال جاری آغاز شد و در این راستا در شش ماهه دوم سال 12 کتابخانه عمومی استان درشهرستانهای تربت جام، جغتای، جوین، چناران، زاوه، سبزوار، طرقبه شاندیز، کاشمر، مه ولات ومشهد به بخش ویژه کودکان تجهیز شدند.
وی با بیان اینکه بیش از هشت هزارنسخه کتاب برای این 12 کتابخانه ارسال شده است، ‌افزود: 350 هزار نسخه کتاب کودک در کتابخانه های عمومی استان وجود دارد.
اکبری اظهار کرد: امروز 23 اسفند ماه نیز در آستانه سال نو،‌ ‌عیدانه کتاب در قالب 12 بسته تجهیزات کتابخانه ای بخش کودک با بودجه ای بالغ بر سه میلیارد ریال به کتابخانه های عمومی استان ارسال شد.
هم اکنون 115 کتابخانه عمومی نهادی و 88 کتابخانه عمومی مشارکتی در این استان فعال است و 2 میلیون و 500 نسخه کتاب در کتابخانه های عمومی استان 6 میلیون نفری خراسان رضوی وجود دارد.
7505/6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.