دکتر علی زکی زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرگزاری جمهوری اسلامی افزود: مردم باید با رعایت نکات مهم برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری از خطراتی که در این روز باستانی آنان را تهدید می کند، در امان بمانند.
وی گفت: آیین آخرین سه شنبه شب اسفند ماه یکی از رسومی است که از قدیم برجای مانده اما در سال‌های اخیر از حالت سنتی خارج و به سمت خشونت رفته است.
زکی زاده اظهارکرد: مردم باید از تجارب سالیان اخیر که سالانه هزاران نفر از هموطنان در آیین چهارشنبه سوری مصدوم و یا معلول می شوند و هزاران خانواده ایرانی سال نو را با غم و اندوه و تلخ کامی شروع می کنند، پند بگیرند.
وی با بیان اینکه استفاده از مواد آتش بازی به هیچ وجه حتی در صورتی که مراقبت کامل صورت گیرد ایمن نیست، گفت: در زمان آتش بازی در چهارشنبه آخرسال هیچ فردی اعم از تولید کننده، مجری آتش بازی، ناظران یا حتی عابران پیاده و رهگذران از آسیب های چهارشنبه آخر سال در امان نخواهند ماند.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه به توصیه های ایمنی در روز چهارشنبه آخر سال اشاره کرد و گفت: پرهیز از هرگونه استفاده مواد آتش زا در مکان های باز و بسته، حمل مواد محترقه و آتش گیر و انفجاری حتی به مقدار بسیار کم در جیب لباس و کیف از نکات مهم است که باید رعایت شود.
وی افزود: در صورت نگهداری مواد آتش بازی، حتی کم خطر آن را در جای خشک و خنک و دور از دسترس کودکان نگهداری شود و آن را بسوی افراد اطراف خود پرت نکنند.
زکی زاده ادامه داد: از پرتاب فشفشه، موشک و سایر مواد آتش زا روی شاخه درختان، پشت بام و بالکن منازل پرهیز و از آتش زدن لاستیک، هیزم و کارتن خالی در واحدهای مسکونی یا در معابر، کوچه و خیابان خودداری کنید.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه گفت: از قراردادن ترقه و ظروف خالی حشره کش ها در آتش به منظور ایجاد صدای انفجار بجد خودداری شود.
وی بیان کرد: در صورت روشن کردن آتش توصیه می شود که در حجم کم باشد و از ریختن مواد که سریع شعله ور می شود نظیر نفت، بنزین و الکل روی آن به هیچ وجه استفاده نشود.
رئیس شبکه بهداشت ودرمان گناوه اظهارکرد: در صورت بروز هرگونه آتش سوزی و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی در سریع ترین زمان با شماره تلفن 115 مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی و 125 سازمان آتش نشانی تماس گرفته شود.
شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قراردارد.
6164/6043** خبرنگار: نعمت الله بهروزی** انتشار دهنده: خدانظر خواجه
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.