به گزارش خبرنگار ایرنا، طرح عیدانه کتاب ادامه طرح' کتابفروشی به وسعت ایران' است که ابان سال 94 در کشور اجرا شد و با استقبال بسیار خوبی از سوی علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی مواجه شد.
طرح عیدانه کتاب امسال نیز در استانه سال نو و برای رونق بازار کتاب و با شعار 'امسال نیز کتاب عیدی بدهیم' از 15 اسفند در استان های سطح کشور آغاز شده و تا 15 فروردین سال 96 ادامه دارد.
در این طرح هر فرد با ارائه شماره ملی خود در ازای خرید 100 هزار تومان کتاب از 20 تا 25 درصد تخفیف برخوردار شده و حدود 80 هزار تومان بابت کتاب های خریداری شده پرداخت می کرد.
این طرح در استان کردستان نیز همزمان با سراسر کشور از 15 اسفند آغاز شده و کتابفروشی های داریا پروانه کسب صنفی با مراجعه به سایت خانه کتاب در این طرح شرکت کرده اند.
معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، طرح عیدانه کتاب را فرصت بسیار خوبی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و بالا بردن فرهنگ مطالعه عنوان کرد.
جلال قلعه شاخانی افزود: اجرای این طرح بخصوص در استانه سال نو تا حدود زیادی می تواند رونق را بازار کتابفروشی ها بازگرداند و در دوره های گذشته در استان با استقبال بسیار خوب مردم روبرو شد.
وی اظهار کرد: یکی از حُسن های اجرای این طرح این است که مردم را به کتابفروشی ها می کشاند تا علاوه بر اینکه کتاب های مورد نظر خود را خریداری کنند با سایر کتاب های موجود در کتابفروشی ها نیز آشنا شوند.
مدیر انتشاراتی آمیار سنندج نیز که کتابفروشی وی یکی از کتابفروشی های شرکت کننده در این طرح است گفت: اجرای این طرح اقدام بسیار مناسبی در راستای رونق بازار کتاب است و در واقع توانسته است رونق را به کتابفروشی ها تا حدود زیادی برگرداند.
رفیق صالحی افزود: در این طرح، کتاب های کودکان با 25 درصد تخفیف و کتاب های عمومی نیز با 20 درصد تخفیف عرضه می شود و کتابفروشی ها نیز خود می توانند تا 10 درصد به خریداران تخفیف بدهند.
وی اظهار کرد: هر کدام از اعضای هر خانواده می توانند با ارائه شماره ملی و شماره تماس خود در قبال خرید 100 هزار تومان کتاب از تخفیف 20 تا 30 درصدی برخوردار شوند و از این رو این طرح فرصت مناسبی برای افرادی است که می خواهند در سال نو کتاب عیدی بدهند.
مدیر انتشاراتی آمیار سنندج ادامه داد: در دوره گذشته اجرای این طرح فروش ما علی رغم عدم اطلاع رسانی درست و به موقع بسیار خوب بود و علاقه مندان را به سمت کتاب و کتابخوانی سوق داد.
وی افزود: اجرای اینگونه طرح ها نقش موثری در ترویج فرهنگ مطالعه و سوق دادن مردم به سمت کتاب و کتابخوانی دارد و امید می رود مسئولان همچنان این روند را ادامه دهند.
طرح‌های حمایتی از کتاب‌فروشی‌ها اولین‌بار با طرح 'کتاب‌فروشی به وسعت ایران' آبان ماه سال 94 و در هفته کتاب آغاز شد و با طرح‌های عیدانه، تابستانه و پاییزه تداوم یافت و امسال نیز با طرح عیدانه کتاب ادامه می یابد.
علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی می‌توانند به مدت یک ماه با مراجعه به کتاب‌فروشی‌های عضو در شهرهای محل سکونت خود، کتاب‌های عمومی را با 20 درصد و کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان را با 25 درصد تخفیف خریداری کنند.
طرح 'عیدانه کتاب' با شعار 'امسال نیزکتاب عیدی بدهیم' در بازه زمانی یک ماه از ١5 اسفند تا ١5 فروردین در سطح کشور در حال اجرا است.
7348/1904
**گزارش: افسانه گلباغی/انتشار دهنده: مسعود احمدی
** آگاهی از آخرین اخبار استان کردستان در کانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.