به گزارش ایرنا، امیرعلی نیکبخش روز دوشنبه به مناسبت آغاز بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در نشست با خبرنگاران، تقدیر از مقام کتابداران و فعالان کتاب، دیدار با مسئولان استانی، اجرای طرح هر دانش آموز با اهدای کتاب با همکاری اداره کل اموزش و پرورش و برگزاری جلسات نقد و بررسی کتاب و دیگر برنامه های جنبی را از برنامه های پیش بینی شده برای این هفته ذکر کرد.
وی اظهار کرد: با توجه به برنامه ریزی انجام گرفته 24 آبان امسال نیز تمامی کتابخانه های این استان عضویت رایگان داشته و دوستداران کتاب و کتابخوانی می توانند با ارائه مدارک عضو شوند.
مدیرکل امور کتابخانه های عمومی استان زنجان ادامه داد: بر اساس آمارهای ارائه شده طی 6 ماهه اول امسال 77 هزار نفر معادل 17 درصد اعضاء که هفت درصد جمعیت این استان را شامل می شود عضو کتابخانه های عمومی استان هستند و این در حالی است که نرم کشوری سه درصد است.
وی بیان کرد: مردم استان زنجان بیش از میانگین کشوری عضو کتابخانه های عمومی هستند و این اعضا طی نیمه نخست امسال یک میلیون جلد کتاب برای مطالعه امانت گرفتند.
مدیرکل امور کتابخانه های استان زنجان ادامه داد: امسال اعتبارات جاری کتابخانه های عمومی استان رشد 46 درصدی و در بخش عمرانی نیز افزایش 20 برابری دارد.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه عمرانی 9 پروژه مهم در دست اجرا قرار دارد که از این تعداد سه مورد خیری است که با اتمام این تعداد پروژه مجموعه کتابخانه های خیری استان به 9 باب افزایش خواهد یافت.
این مسئول همچنین از بازگشایی قدیمی ترین کتابخانه زنجان واقع در مسجد سید شهر زنجان خبر داد و خاطرنشان کرد: این کتابخانه با همکاری میراث فرهنگی در حال مرمت و بازسازی قرار دارد که با توجه به برنامه ریزی انجام شده طی دهه فجر امسال با 60 هزار جلد کتاب به بهره برداری خواهد رسید.
به گزارش ایرنا، بیست و پنجمین دوره هفته کتاب از 20 آبان تا سوم آذر در سراسر کشور برگزار می شود.
هم اکنون 92 کتابخانه عمومی فعال با یک میلیون و 200 هزار جلد کتاب در این استان وجود دارد.
7320/6085
خبرنگار: اعظم شامی *** انتشار: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.