امیر علی نیکبخش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال با اختصاص اعتبارات مورد نیاز، عملیات اجرایی احداث کتابخانه های عمومی در شهرهای ابهر، قیدار و آب بر آغاز شد، افزود: در این شهرها بعد از انقلاب اسلامی، کتابخانه عمومی جدیدی ساخته نشده بود.
وی با بیان اینکه زنجان در بهره گیری از ظرفیت خیرین برای توسعه کتابخانه های عمومی از استان های پیشرو کشور است، ادامه داد: هم اکنون پنج کتابخانه خیری نیز در سطح استان در مرحله راه اندازی قرار دارد.
نیکبخش از اهدای بیش از 100 هزار جلد کتاب به کتابخانه های استان طی اجرای هفتمین جشنواره اهدای کتاب در اسفند سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: ارزش ریالی این منابع اهدایی بیش از 10 میلیارد ریال است.
وی با بیان اینکه میزان عضویت در کتابخانه های زنجان از میانگین کشوری بالاتر است، افزود: در زمان حاضر 78 هزار نفر در این استان در کتابخانه های عمومی عضو هستند که این میزان 7.5 درصد جمعیت استان است.
نیکبخش اظهار کرد: زنجان در شاخص های مهم مرتبط با موضوع کتاب و کتابخوانی همچون تعداد کتابخانه ها، تعداد اعضا، میزان منابع و میزان مراجعه و امانت کتاب، به طور میانگین جزو پنج استان برتر کشور است.
هم اکنون 92 باب کتابخانه عمومی در سطح استان زنجان فعال هستند که 35 باب آن در روستاها قرار دارند.
7312/6085
خبرنگار: حسن اکبری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.