به گزارش ایرنا، بهروز اکرمی عصر شنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان اظهار داشت: کتابخوانی به ما در ساختن انسان سالم و آموزش مهارت های صحیح اجتماعی کمک می کند.
وی بیان داشت: برای شناسایی علت نهادینه نشدن فرهنگ کتاب و کتابخوانی، نیاز است تصویر روشنی از وضعیت کتاب و کتابخوانی در استان هرمزگان داشته باشیم.
وی تاکید کرد: برای این کار باید پیمایش علمی از وضعیت کتاب و کتابخوانی در هرمزگان صورت پذیرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان تصریح کرد: امروزه فضای مجازی یکی از عرصه‌های مهم و در دسترس عموم مردم است که می‌توانیم از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی استفاده کنیم .
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی هرمزگان نیز در این نشست، خواستار تدوین برنامه‌های فرهنگی مرتبط با مباحث کتاب و کتابخوانی شد و افزود: با توجه به قرار داشتن در هفته کتاب و کتابخوانی نیازمند همکاری سایر سازمان‌ها در زمینه ترویج کتابخوانی هستیم تا با استفاده از این امکانات و ظرفیت‌های استان، فرهنگ کتابخوانی را نهادینه کنیم.
محسن زینلی تختی اظهار داشت: طبق مذاکرات انجام شده با اداره کل آموزش و پرورش، برنامه‌های متنوعی برای گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی تدارک دیده شده که از جمله آنها راه اندازی جشنواره گلریزان کتاب، برنامه‌ریزی برای انتخاب کتابخوان برتر سال، تشکیل باشگاه کتابخوانی با استفاده از حضور دانش آموزان و اولیاء، رسیدگی به مشکلات کتابخانه‌های در حال احداث روستایی، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای راه اندازی کتابخانه در روستاها است.
7198/6048
خبرنگار: فاطمه حسینی ** انتشاردهنده: خلیل تنیده

* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.