هادی نوری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در یک جامعه منسجم سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع رابطه ای پویا دارند؛ در این جوامع در مرحله ابتدایی اقتصاد، محور تولید منابع مالی جامعه است و در گام دوم به عنوان محرک و شتابدهنده برای رسیدن به اهداف است.
وی اجتماع را محور اصلی نظم و همبستگی و انسجام دانست و گفت: آخرین حلقه ای که این سه عنصر را تکمیل کرده و موجب دوام و کمال جامعه می شود، فرهنگ است.
نوری خاطرنشان کرد: فرهنگ همواره جایگاهی برجسته در میان جوامع مترقی داشته و عامل شناسایی یک جامعه پویا هنجارها و ارزش های آن جامعه است؛ از این رو سلسله نشست های کتاب خوان با هدف رسیدن به این هدف بصورت مداوم برگزار می شود.
نوری با اعلام تمدید فرصت حضور در هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گفت: امیدواریم کتاب و کتابخوانی بزودی از یک مقوله صرفا نمایشی و ویترینی به هنجار و ارزش تبدیل شود.
مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان گفت: برگزاری هشتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان، فرصتی ارزشمند برای ترویج فرهنگ کتابخوانی و گسترش بیش از پیش فرهنگ رضوی میان مردم است و بدلیل استقبال مخاطبان تا دهم مردادماه تمدید شده است.
نوری استفاده از ظرفیت دستگاه های همراه و همدل، توجه بیشتر به ظرفیت کتابخانه ها و نیز بهره برداری رسانه های استانی را لازمه معرفی جشنواره هشتم به عموم مردم دانست.
وی با اشاره به مشارکت بیش از 20 هزار نفر از مردم گیلان در سال گذشته و استقبال باشکوه از هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، بر تلاش و هم افزایی هرچه بیشتر مجموعه کتابخانه ها با دستگاه های همراه تاکید کرد.
علاقه‌مندان برای تهیه کتاب‌‎های مسابقه می‌توانند با مراجعه به کتابخانه‌های عمومی استان گیلان و نیز پایگاه اطلاع رسانی اداره کل کتابخانه های عمومی استان به نشانی www.gilanpl.ir نسبت به دریافت فایل الکترونیک منابع اقدام کنند.
1881/2007
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.