به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمد علی نکونام در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرکرد در مصلای امام خمینی (ره) این شهرکرد افزود: سند جامع تحقق تمدن نوین اسلامی و تدوین الگوی اسلامی ایرانی یپشرفت که از سوی مقام معظم رهبری در معرض دید عموم قرار گرفته است، نگاه 50 ساله به پیشرفت کشور است.
وی تصریح کرد: این سند، خواب دشمن را برآشفته کرده است و به فرموده مقام معظم رهبری خطاب به دشمنان انقلاب اسلامی، تمثیل خواب دشمن درباره ایران مانند' شتر در خواب بیند پنبه دانه ' خواهد بود.
خطیب جمعه شهرکرد تاکید کرد: این سند باید الگویی برای برنامه ریزی در کشور باشد و مسوولان به جای تدوین سندها در اتاق های در بسته، این سند را الگوی همه برنامه ریزی کشور قرار دهند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد تاکید کرد : تا سال 1400 باید این سند به صورت کامل برای 50 سال آینده ایران اجرایی شود و تمامی مسوولان برنامه های خود را بر محور این سند تنظیم کنند.
خطیب جمعه شهرکرد، به روز صادرات اشاره کرد و گفت: صادرات یکی از ضرورت های بخش تجارت است و باید به کیفیت کالا در بخش صادرات توجه شود.
نکونام با ابراز تاسف بر این مساله که صادرات ایران جایگاه مطلوبی ندارد ، تاکید کرد: بیشتر تمرکز بازار ، بر روی واردات است و این واردات به بخش های مختلف کشور ضربه می زند و مانع رشد و پیشرفت در زمینه صنعت و کشاورزی می شود.
به گفته وی، برای رونق کسب و کار و ایجاد اشتغال باید به مساله مهم اقتصادی صادرات کالا توجه ویژه شود.
وی با بیان آیاتی از قرآن مجید تاکید کرد: در جهان کنونی حق و باطل گاهی قابل تشخیص نیست و تنها راه شناخت حق ، از طریق خداشناسی است.
به گفته وی، اگر در دنیای مادی، وضع کسانی که در جبهه باطل قرار دارند خوب است، نباید تعجب کرد چرا که این وضعیت از طریق راه های مختلف و غیر ایمانی حاصل شده است.
امام جمعه شهرکرد، پایمال کردن حق دیگران و گرانفروشی را از نکوهش های جامعه دانست و گفت: کسانی که ایمان سستی دارند اقدام به این عمل می کنند.
نکونام با گرامیداشت یاد و خاطره آقا مصطفی خمینی (ره) گفت: امام راحل در شهادت این فرزند نورانی صبوری بزرگی داشتند.
وی با اشاره به هفته تربیت بدنی گفت: ورزش های سنتی از جمله پهلوانی و زورخانه ای در کشور ترویج شود و به این نوع ورزش های ارزشی توجه شود.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد، پیاده روی اربعین سید و سالار شهیدان را یک تجمع جهانی دانست و گفت: پیاده روی اربعین یک پدیده مهم و یک حقیقت است که با شور و شوق عاشقان سیدالشهداء خلق می شود.
نکونام ، وحدت بین ایرانی و عراقی ها را باعث ناامیدی دشمن دانست و گفت: عراقی ها با عنوان میزبانان زائران حسینی یک سری خلق و اخلاق ها خوبی برای پذیرایی دارند و باید قدردان این میزبان ها بود.
وی بر وحدت در استان تاکید کرد و گفت: نشست های مسوولان و تصمیماتی که در این نشست ها مورد توجه قرار می گیرد باید علمیاتی شود.
2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.