به گزارش ایرنا ، آیت الله سید مرتضی محمودی در خطبه های نماز عید قربان که در مصلای صاحب الزمان (عج) ورامین برگزار شد اظهار داشت : امروز رعایت عدالت ، اصلاح امور مردم، خدمت به خانواده، عبادت خدا، تهذیب اخلاق و کسب روزی حلال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و خداوند متعال نیز در قرآن همواره به آن تأکید داشته اند.
وی افزود : معامله و ازدواج اسلامی دو عملی است که اسلام همواره به آن تأکید داشته و برای آن قوانین و دستورالعمل هایی را ارائه داده است و نباید در کسب روزی حلال و سنت حسنه ازدواج اعمالی انجام داد که با گناه آلوده شود ، انجام سنت حسنه ازدواج با لهو لعب به گناه کشیده می شود.
نماینده ولی فقیه در شهرستان ورامین با ابراز نگرانی از شایع شدن تهمت و دروغ در جامعه گفت : زمانی که تهمت به افراد و تخریب دیگران به امری رایج در جامعه تبدیل شود ، آبروی افراد به سادگی رفته و بدبینی در جامعه زیاد می شود.
آیت الله محمودی افزود : خداوند دنیا را دار فنا قرار داده است، نظام دنیا برچیده و کوه ها از جا کنده می شود، نباید حتی یک لحظه از روز قیامت غافل شد، روزی که همه انسان ها با اعمال و رفتار خود محشور می شوند و واقعیت انسان ها نمایش داده می شود.
وی گفت : قبل از فرارسیدن زمان مرگ باید توبه کرد چرا که در عالم قبر و لحظه مرگ در توبه بسته می شود و دیگر زمانی برای جبران خطا نیست.
وی تصریح کرد: توبه به معنای بازگشت از گناهان و انجام کارهای خیر است که مصداق آن را می توان در خدمت به والدین، کمک به مستضعفان و تربیت اولاد صالح مشاهده کرد.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.