به گزارش ایرنا حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی روز چهارشنبه در جمع بانوان مکتب نرجس بیرجند افزود: امروز انقلابی که به دست ما افتاده باید با نگاه مقدمه سازی برای برپایی حکومت عدل امام زمان (عج) حفظ شود.
وی در آستانه ولادت امام حسن مجتبی(ع) در بیان مقایسه ای عنوان کرد: ائمه و معصومین رسالت های مهمی دارند و یکی از رسالت ها این است که بین خدا و بندگان یک واسطه هستند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه زندگی روزمره ما را دچار غفلت کرده است گفت: آیات قرآن در جایگاه ذکرهای ارزشمند می تواند برای انسان سودمند باشد.
نوفرستی ادامه داد: همه نعمت هایی که در زندگی از آن بهره می بریم به برکت حضور فیض انبیا و معصومین است که امروز برکت حضرت حجت(عج) بر همگان روشن است.
وی با این تعبیر که اگر زمین از حجت خدا خالی شود زمین اهل خود را می بلعد اظهار داشت: پایان زندگی انسان نیز با واسطه همین فیض گره خورده است.
وی ادامه داد: به واسطه انسان کامل که حضورش فیض است همه از نعمت ها برخوردار می شوند این یک رسالت تکوینی است.
نوفرستی به جایگاه رفیع امامت و ولایت اشاره کرد و گفت: یکی از رسالت معصومان، امامت جامعه است و همه مردم وظیفه دارند که به آنها اقتدا کرده و هرگز جلو و عقب نیفتند.
وی به محبت و توجه خاص پیامبر (ص) نسبت به امام حسن(ع) و امام حسین(ع) اشاره کرد و افزود: این رفتارهای پیامبر اسلام(ص) بیانگر اهمیت جایگاه امامت در جامعه بود و کسانی که قادر به ثبت و ضبط بودند این نگاه پیامبر(ص) را به نسل های بعدی منتقل کردند.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: امامت پیوسته در بیان ائمه و در سیره عملی آنها دنبال می شد تا جایی که رهبر معظم انقلاب می فرمایند آنچه که بیشتر دشمنان عناد داشتند و حتی تا مرز شهادت اقدام می کردند از جایگاه امامت ائمه(ع) است وگرنه هرگز دشمنان به خاطر مقام علمی درصدد از بین بردن امامان نبودند.

** شبکه های سری ائمه (ع) در حکومت ها
حجت الاسلام نوفرستی به خسارت های جامعه نسبت به پیروی نکردن از امام و رهبر اشاره کرد و گفت: مردم کوفه وقتی از قافله کربلا عقب ماندن چقدر کشته دادند اما دیر بیدار شدند و هرگز آنها را با یک شهید کربلا نمی شود مقایسه کرد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: کسانی که جلوتر از رهبر و امام حرکت کنند نیز دچار بی بصیرتی می شود.
وی با بیان اینکه دومین رسالت ائمه اقامه حکومت الهی بود عنوان کرد: ائمه و معصومین(ع) تکلیف داشتند حکومت اسلامی و الهی را بر پا کنند از زمانی که شرایط برای قیام فراهم نبود باز هم از راه های دیگری اهداف الهی را در دستگاه های حکومتی توسط نیروهای نفوذی خود دنبال می کردند.
نوفرستی با اشاره به ایجاد یک شبکه سری توسط امام مجتبی(ع) در دستگاه حکومتی آن زمان گفت: این سامانه به شکل های مختلف همچنان تا دوران امام عصر(عج) ادامه دارد.
وی به تلاش های تک تک امامان معصوم برای اقامه حکومت الهی اشاره کرد و افزود: اگر ما بریده بریده زندگی ائمه را ملاحظه کنیم گاهی این کار توسط امام سجاد (ع) در قالب دعا انجام می شود و گاهی هم مانند امام محمد باقر(ع) و امام صادق(ع) از طریق کرسی درس و معارف بر حکومت نفوذ داشتند و این سیره جهانی شد.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در استان یادآور شد: زمانی که امام رضا(ع) نیز در راه خراسان بودند حداقل چهار هزار نفر قلم به دست در نیشابور آماده نوشتن سخنان ایشان بودند که نشان می دهد چقدر این امام معصوم(ع) جایگاه بلندی در بین مردم داشته است.
نوفرستی به ولیعهدی امام رضا(ع) در زمان مأمون و وزارت حضرت یوسف در حکومت مصر اشاره کرد و گفت: این موضوع نشان از آن دارد که آنها مهمترین مسئولیتی که در دستگاه طاغوت داشتند زمینه سازی برای برچیدن بساط طاغوتیان و گسترش عدل الهی بود.
در حاشیه این جلسه از 2 نمایشگاه کتاب با فروش 30 درصد تخفیف و عرضه کالا ایرانی ارگانیک نیز بازدید شد.
ع.ب* 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.