حیدر صادقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: هم اینک 114 خانه مسافر در این استان فعال و آماده خدمات رسانی به مسافران است.
به گفته وی، از این تعداد 69 خانه مسافر در شهرستان سامان، 24 مورد در شهرستان شهرکرد،5 مورد در شهرستان بروجن، 2 مورد در شهرستان اردل، 7 مورد در شهرستان کیار، 6 خانه مسافر در شهرستان فارسان و یک خانه نیز در شهرستان لردگان فعال شده است.
صادقی تصریح کرد: هم اینک افزون بر 130 نفر به صورت مستقیم در خانه های مسافر فعال چهارمحال و بختیاری مشغول به کار شده اند.
وی یادآور شد: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری نظارت بر فعالیت خانه های مسافر در استان را تشدید و واحدهای غیرمجاز در این بخش را شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می کند تا برخورد قانونی لازم با آنان صورت گیرد.
صادقی اظهار داشت: از دهیاران، اعضای شوراهای اسلامی و معتمدان محلی تقاضا می شود تا نسبت به شناسایی و معرفی خانه های مسافر غیرمجاز و معرفی آنان به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری و یا ادارات شهرستانی در سطح استان همکاری کنند.
به گزارش ایرنا، خانه مسافر، محلی برای اقامت مسافران و گردشگران است که در طرح توسعه گردشگردی صاحبان این خانه های مستعد برای پذیرایی از مسافران مجوز فعالیت می گیرند و قیمت اقامت در این نوع از مهمانپذیرها از هتل کمتر است.
در دولت تدبیر و امید 22 مجوز اقامتگاه بوم گردی در چهارمحال و بختیاری صادر شده است که از این تعداد 14 اقامتگاه فعال و بقیه در مرحله مرمت و یا بهسازی قرار دارد.
چهارمحال و بختیاری بهشت بوم گردی ایران و از ظرفیت های منحصر بفردی در حوزه گردشگری به خصوص گردشگری طبیعی برخوردار و دارای دو هزار و 700 جاذبه گردشگری است کهباعث شده تا هر ساله بخشی از گردشگران داخلی و خارجی به این استان سفر کنند.
7362/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.