بهمن عسگری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهرستان بروجن تاکنون با پذیرایی از یک هزار و 150 مسافر نوروزی بیشترین تعداد مسافران امسال استان را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد:شهرستان لردگان با یک هزار و 84 مسافر،شهرستان سامان با 920 مسافر و شهرستان اردل با 456 مسافر پس از شهرستان بروجن پذیرای بیشترین تعداد گردشگران نوروزی تا کنون بوده است.
عسگری تصریح کرد: همچنین در این مدت 370 مسافر از شهرستان کوهرنگ و 250 مسافر از شهرستان فارسان و کمتر از 200 نفر از شهرستان شهرکرد دیدن کردند.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری با اشاره به آماده سازی 2 هزار و 700 تخت اقامتی در استان برای میزبانی از مسافران نوروزی، تصریح کرد: همچنین امکان اسکان 5 هزار نفر در مدارس و آموزشگاه های آموزش و پرورش استان فراهم شده است.
عسگری با اشاره به راه اندازی 160 خانه مسافر در استان تصریح کرد: این خانه های مسافر در شهرستانهای سامان، کیار، اردل و لردگان میزبان مسافران نوروزی است.
به گزارش ایرنا، برای نوروز 97 در چهارمحال و بختیاری 111 مدرسه در سراسر استان با 809 کلاس و 197 نفر عوامل اجرایی فعال است.
46 پایگاه نوروزی امداد شهری و جاده ای در نقاط مختلف با 247 تکنسین اورژانس مشغول خدمات رسانی به مسافران نوروزی هستند.
9 پایگاه ثابت، 4 پایگاه موقت و 4 پایگاه کوهستان در حوزه امداد و نجات و 17 پایگاه ثابت ایمنی و سلامت و 9 پایگاه سحاب ( سامانه حرکتهای امدادی و بشردوستانه) ویژه جوانان برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی چهارمحال و بختیاری فعال شده است.
علاوه بر این 17 ایستگاه انتظامی و 430 گشت خودرویی و موتوری شبانه روز در محورهای استان در طول نوروز 97 مستقر هستند.
نوروز سال گذشته نیز بیش از یک میلیون مسافر در جاده های چهارمحال و بختیاری تردد کردند که بخشی از مسافران نوروزی در هتل ها و اماکن پیش بینی شده اقامت داشتند.
7363/2097
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.