شهید زرین جزو نیروهای اصلی و بنیانگذاران لشکر امام حسین (ع) بود و در جبهه‌ها نقش منحصر به فردی را ایفا می‌کرد و با شلیک نزدیک به ۳۰۰۰ هدف موفق به عنوان برترین تک تیرانداز جهان شناخته شده است.

مستند گردان تک‌نفره ابعاد ویژه معرفتی، اخلاقی و نظامی شهید زرین را که با شلیک نزدیک به ۳۰۰۰ هدف موفق به عنوان برترین تک تیرانداز جهان شناخته شده، به تصویر کشیده است. ساختار این اثر، مستندبازسازی است و در ۵۲ دقیقه فرازهایی از لحظات خاص حضور شهید زرین را در جبهه های جنگ تحمیلی به شیوه مستند بازسازی، روایت کرده است.

شهید عبدالرسول زرین (متولد ۱۳۲۰) در اطراف شهر گچساران به دنیا آمد. به دلیل روحیه ظلم ستیزی که داشت با خان‌های زمان و منطقه خود مقابله می‌کرد. دوستان اصفهانی پدرش که به آنجا رفت و آمد داشتند، برای اینکه این غائله بخوابد و برای حفظ سلامتش، او را به اصفهان بردند.

شهید زرین جزو نیروهای اصلی و بنیانگذاران لشکر امام حسین (ع) بوده و در جبهه‌ها نقش منحصر به فردی را ایفا می‌کرد؛ در جنگهای نامنظم و دیگر عملیات‌ها به عنوان تک تیرانداز نقش حساس و ظریف خود را بازی کرده و ضربات مهلکی را ماهرانه به ایادی دشمن وارد کرد که ارتش بعثی را بعد از تلفات سنگین مادی و انسانی دچار سرگیجه کرد.

نشانه گیری‌های دقیق شهید زرین بیشترین آسیب‌ها را به دشمن زده است. او بارها آتشبار دشمن را در ارتفاعات صعب العبور فقط با یکبار فشار دادن ماشه تفنگ خاموش کرده است. در طول جنگ هم تلفات بسیار سنگین مادی به دشمن وارد کرده و بیش از سه هزار دشمن بعثی را به هلاکت رسانده و چندین تک تیرانداز ماهر و چندین فرمانده عراقی را از میان برداشته است.

با شروع جنگ تحمیلی تا اسفند ماه ۶۲ به طور مداوم در اکثر عملیات‌های جنوب و غرب حضور فعال داشته است، مسئولیت‌های مختلفی از جمله فرماندهی گردان و محور لشکر امام حسین (ع) را برعهده داشت و در کنار آن گروه‌های مختلفی را آموزش داده و به عنوان تک تیرانداز بین گردان‌ها فرستاده است.

شهادت شهید زرین را شهید خرازی این‌گونه نقل کرده است: در عملیات خیبر هم همانند دیگر عملیات ها زرین با شهامت دشمن را هدف قرار می‌داد. این کار او دشمن را نگران و دچار دستپاچگی کرده بود. بعد از عملیات مرحله دوم خیبر خبر دادند که زرین همانطور که اسلحه‌اش به سمت دشمن نشانه می‌رفت به شهادت رسید.

حجم ویدیو: 93.66M | مدت زمان ویدیو: 00:54:37
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.