جاستین سان، خالق ترون و مدیرعامل نرم‌افزار اشتراک فایل ‌همتابه‌همتای بیت تورنت روز گذشته در توییتی اعلام کرد که بالاترین پیشنهاد قیمت را با ۴.۵۷ میلیون دلار برای خوردن ناهاری با وارن بافت برنده شده است. به گزارش کوین‌دسک، وارن بافت این برنامه را هر ساله با هدف جمع‌آوری پول برای امور خیریه برگزار می‌کند تا فردی که بیشترین پیشنهاد را ارائه می‌دهد، بتواند با او ناهار بخورد.

جاستین سان ۲۸ ساله، وارن بافت را در رستوران اسمیت‌ اند والینسکی منهتن ملاقات خواهد کرد. خالق ترون گفته است که ۷ شخصیت مطرح صنعت ارز دیجیتال را هم به این ناهار دعوت می‌کند.

ملاقات خالق ترون با وارن بافت/ ناهاری که برای جاستین سان 4.57 میلیون دلار هزینه داشت !

سان در پست مدیوم نوشت:

من از پیروان قدیمی و یکی از طرفداران بزرگ بافت و همچنین استراتژی سرمایه‌گذاری ارزش بلندمدت او هستم.

سان قبل از راه‌اندازی ترون در سال ۲۰۱۷ که در عرضه اولیه سکه حدود ۷۰ میلیون دلار جمع‌آوری کرد، یکی از سرمایه‌گذاران اولیه تسلا و بیت کوین بود. او مدرک فوق لیسانس خود را سال ۲۰۱۳ از دانشگاه پنسیلوانیا دریافت کرد.

آخرین سرمایه‌گذاری خطرپذیر او در یک شبکه اجتماعی به نام پِیوو (Peiwo) بوده که شبیه به برنامه واین است و کاربران را با صداهای ضبط شده ۱۰ ثانیه‌ای به هم مرتبط می‌کند.

سان در این باره گفت:

همانطور که برخی از شما هم می‌دانید، مدیرعامل برکشایر هاتاوی به طور علنی گفته است که هیچ «ارزش منحصربفردی» در بیت کوین، بزرگترین ارز دیجیتال دنیا، نمی‌بیند. اما او به پتانسیل بلاک چین اشاره کرده است؛ فناوری که زیرساخت بنیادین تمامی ارزهای دیجیتال است. من ناهار پیش رو با وارن بافت را به عنوان فرصتی می‌بینم که می‌توان از آن برای یادگیری و رشد تقابل استفاده کرد.

بافت در گذشته بارها به ارزهای دیجیتال تاخته است. سرمایه‌گذار افسانه‌ای قبلا بیت کوین را «سم موش» خوانده و اخیراً در جلسه سالانه سهام‌داران، شرط‌بندی بر روی بیت کوین را مانند شرط بستن بر روی صفر یا جفت صفر در چرخ رولت خوانده است.

ملاقات خالق ترون با وارن بافت/ ناهاری که برای جاستین سان 4.57 میلیون دلار هزینه داشت !

با این حال وارن بافت پس از اعلام برنده، اظهار داشته است:

خوشحالم که جاستین برنده این ناهار شده است و ‌بی‌صبرانه منتظرم که او و دوستانش را ملاقات کنم. اوقات خوشی را سپری خواهیم کرد و گلاید (سازمان خیریه) پول جمع‌آوری شده را برای کمک به هزاران نفر استفاده خواهد کرد.

مدیرعامل ثروتمند برکشایر هاتاوی این برنامه را از سال ۲۰۰۰ راه انداخته و تاکنون بیش از ۳۲ میلیون دلار برای سازمان خیریه گلاید جمع‌آوری کرده است. این سازمان در شهر سان‌فرانسیسکو به افراد بی‌سرپناه و کسانی که با اعتیاد مبارزه می‌کنند، کمک می‌کند. گفتنی است که پس از اعلام این خبر توسط جاستین سان در توییتر، قیمت ترون بیش از ۱۰ درصد افزایش یافت.

[تعداد: 10    میانگین: 3.6/5]

دیدگاه تان را بنویسید