طبق اعلامیه‌ی مطبوعاتی رسمی منتشر شده در روز ۱۴ ژانویه (۲۴ دی)، ونتوبل (Vontobel) بانک سرمایه‌ی خصوصی بزرگ در سوئیس، راه‌حل‌های متولی ارزهای دیجیتال برای بانک‌ها و مدیران دارایی راه‌اندازی کرده است.

با استناد به گزارش مالی این بانک در سال ۲۰۱۷، بانک ونتوبل که در شهر زوریخ مستقر است، سومین نهاد مالی متولی درسوئیس با بیش از ۱۱۲.۲ میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت ابزار دارایی درحال پیشرفت خود محسوب می‌شود.

این بانک خصوصی، با راه‌اندازی راهکار جدیدی برای نگهداری دارایی‌های دیجیتال با نام دیجیتال اسِت ولت (Digital Asset Vault)، ادعا کرده که اولین بانکی در جهان خواهد بود که استانداردهای مورد نیاز قانون‌گذاران صنعت و واسطه‌های مالی را دارا باشد.

این ابزار جدید، به بانک‌ها و مدیران دارایی‌ها این امکان را می‌دهد که به مشتریان خود خدماتی از قبیل خرید، انتقال و نگهداری دارایی‌های دیجیتال ارائه دهند.

طبق اطلاعیه، راه‌حل متولی دیجیتال اسِت ولت، تنها در کلاس دارایی‌های سنتی تحت قوانین زیرساخت بانکی عمل می‌کند و مشتریان جایگزینی برای دستیابی به اطلاعات ثبت شده پیشین خود به همراه دید جامعی از دارایی‌های دیجیتال و سنتی پیدا می‌کنند.

بانک سوئیسی ونتوبل خدمات نگهداری ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد

در این بیانیه آمده است که وانتوبل برای حفاظت از دارایی‌های دیجیتال مشتریان، فناوری ماژول سخت‌افزاری امنیتی (HSM) را با زیرساخت بانکی خود ترکیب کرده است.

به گزارش کوین تلگراف، ونتوبل که پیش ازاین به عنوان یک بانک ارز دیجیتال حرفه‌ای خود را نمایان ساخته، با خدمات ارائه وام به مشتریانش امکان سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال را برای آن‌ها فراهم آورده است.

در سال ۲۰۱۷، مطبوعات ملی سوئیس گزارش دادند که گواهی‌نامه‌ بیت کوین ونتوبل بیشترین محصول معامله شده در SIX Swiss ،بزرگ‌ترین بازار بورس اوراق بهادار اروپا، بود.

در اواخر سال ۲۰۱۸، قانون‌گذار مالی سوئیس و متصدی نظارت بر بازار مالی این کشور، دستورالعمل‌هایی را برای جواز فینتک صادر کرد. کسب و کارهای مبتنی بر ارزهای دیجیتال و بلاک چین، درخواست صدور مجوز را از سال ۲۰۱۹ از سر خواهند گرفت.

منبع :Cointelegraph

دیدگاه تان را بنویسید