به گزارش ایرنا، فتح الله حقیقی شامگاه پنجشنبه در دیدار جمعی از روسای دانشگاه‌ها و دانشجویان استان با بیان این که ایران در پژوهش، رتبه 16 دنیا و اول منطقه را دارد، افزود: متاسفانه این پژوهش ها را به ثروت تبدیل نکرده ایم چون پژوهش، تنها یک رکن اقتصاد جهانی است.
وی اظهار داشت: با توجه به این که استان زنجان به عنوان قطب الکترونیک و آی تی کشور، مطرح شده است زنجانی های متخصص آی تی مقیم خارج از کشور جهت سرمایه گذاری در این حوزه به استان دعوت خواهند شد.
حقیقی خاطرنشان کرد: دانشگاه تحصیلات تکمیلی در علوم پایه زنجان، برند بین المللی است که باید از ظرفیت های آن نهایت استفاده را کنیم.
استاندار زنجان تاکید کرد: مشکلات مربوط به ورودی دانشگاه زنجان، ایستگاه اتوبوس و ایاب و ذهاب دانشجویان این دانشگاه با هماهنگی دستگاه های مربوطه بررسی و مرتفع می شوند.
این مسئول تصریح کرد: هیچ کس از بیرون، حق دخالت در امور دانشگاه ها را نداشته و امور مختلف باید در داخل دانشگاه مطرح و حل شوند.
وی با بیان اینکه دانشجو باید شان و قدر خود را بداند، تصریح کرد: برای این کار باید قانون را رعایت کرده و برای انجام کرسی های آزاداندیشی و سخنرانی ها در چهارچوب قانون عمل کند و هیچ کس حق ندارد دانشجویی که در چهارچوب قانون عمل می کند را به لکنت زبان بیندارد.
حقیقی ادامه داد: البته باید شان اساتید نیز در دانشگاه ها حفظ شده و حرمت متقابل بین استاد و دانشجو برقرار شود.
استاندار زنجان ایجاد آرامش در جامعه را بزرگترین و مهم ترین رسالت مسئولین دانست و گفت: نبود آرامش در جامعه، 2 خروجی دارد.
وی خاطرنشان کرد: خروجی اول، این که ناامیدی و یاس در جامعه را افزایش می دهد.
حقیقی افزود: دومین خروجی نبود آرامش این است که موجب تحلیل غلط از سوی دشمن می شود.
استاندار زنجان اظهار داشت: جلسات کارگروه های مختلف از استانداری خارج و به صورت عملیاتی در محل واحدهای مختلف تشکیل می شود و حداکثر تلاش برای پیگیری و تحقق مصوبات آن صورت می گیرد که در این راستا 28 ملاقات با مقام های ملی برگزار شده است.
وی با تاکید بر شفاف سازی در امور مالی گفت: در این راستا اولین مرحله شفاف سازی در آینده از طریق رسانه ملی به استحضار مردم استان خواهد رسید.
حقیقی خاطرنشان کرد: در این برنامه تلویزیونی، آخرین وضعیت پیگیری و اقدامات مربوط به مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز ارائه خواهد شد.
استاندار زنجان با بیان این که برگزاری جلسات و بازدیدها جنبه نمایشی ندارند، گفت: در مدت حضورم در زنجان با 25 گروه مختلف مردمی، احزاب، گروه ها و هیات های مذهبی و ورزشی جلسه داشته با بازدید سرزده از 28 مکان، مشکلاتی که مشاهده شده، دستور رفع آن ها داده شده است.
وی یاد آور شد: 12 اداره کل استان مورد بازدید قرار گرفته و نکات لارم تذکر داده و اصلاحات لازم نیز انجام شده است.
9556/8068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.