آیین بهره برداری از فاز نخست یکی از بزرگ ترین پروژه های خدمت رسانی به زائرین امام هشتم (زائر سرای رضوی) در نزدیکترین فاصله به حرم مطهر به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع با حضور مرجع عالیقدر حضرت آیت الله نوری همدانی و تولیت آستان قدس رضوی به همراه مسئولان لشکری و کشوری برگزار شد.

 

به گزارش جماران،   تولیت آستان قدس رضوی در آیین بهره برداری از فاز یک زائرسرای رضوی گفت: 
 به دلیل کمبود محل اسکان برای زائران، 4 کمپ در اطراف مشهد جهت اسکان درنظر گرفته شده که این کمپ‌ها در شأن زائرین امام رضا(ع) نیست و با وجود تلاش دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف اما زائران نیازمند، همچنان مشکل اسکان داشتند.
 زائر شهر رضوی سال گذشته بهره برداری شد که در خدمت زائر اولی‌ها و کسانی که به دلیل مشکلات مالی زیارت امام رضا(ع) نصیبشان نشده است، قرار گرفت که در این مدت به طور متوسط روزانه 1000 زائر اولی به زیارت بارگاه منور رضوی مشرف شدند.
 تاکنون بخشی از زائر اولی‌ها در زائر شهر رضوی و بخشی در مهمان پذیرهای اطراف حرم اسکان داده شده‌اند، افتتاح این بخش از زائر سرای رضوی هم به این ظرفیت افزوده خواهد شد تا زائران نیازمند بتوانند زیارتی خاطره انگیز همراه با معنویت داشته باشند.
 فاز دوم زائرشهر رضوی تا پایان سال جاری و اوایل سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت تا ظرفیتی برای تسهیل زیارت زائران نیازمند باشد.
 سیاست ما این است که رقیب بخش خصوصی نباشیم و این ظرفیت‌ها برای کمک به زائران نیازمند است تا با مشارکت مردم و بخش خصوصی گامی برای تسهیل امر زیارت برداشته شود.

 

همچنین در این مراسم آیت الله العظمی نوری همدانی فرمود: بسیاری از مردم آرزوی زیارت امام رضا(ع) را دارند اما وسیله برایشان فراهم نیست که #آیت‌الله_رئیسی سعی کرده است شرایط حضور آنها را فراهم کند و ان‌شاءالله بتواند قدم‌های برجسته‌تری هم برای تأمین رفاه زائران بردارد

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.