به گزارش ایرنا یکی از مراجع تقلید شیعه در این مراسم با گرامیداشت دهه کرامت گفت: تامین رفاه حال زائران حرم مطهر رضوی بخشی از درایت انسانها برای سپاسگزاری از خداوند است.
آیت الله حسین نوری همدانی افزود: برای تسهیل زیارت اقدامات مهمی از سوی خدمتگزاران زائران رضوی انجام شده و امید است آستان قدس رضوی و سایر متولیان در میزبانی شایسته از زائران توفیقات بیشتری داشته باشند.
تولیت آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: به تاکید رهبر معظم انقلاب در حکم اینجانب مبنی بر تسهیل زیارت برای مستضعفان و توجه به زائران نیازمند، برنامه ریزی برای رفع کمبود در حوزه اسکان زائران در مشهد انجام شد.
حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی افزود: در این راستا زائرشهر رضوی از سوی آستان قدس رضوی ساخته و بهره برداری شد که اینک زائر اولی ها در آن اسکان می یابند و در کنار آن 50 مهانپذیر در اطراف حرم مطهر رضوی نیز در اسکان زائر اولی ها همکاری دارند.
وی اظهار داشت: از سال 1395 به طور متوسط روزانه هزار زائر اولی به حرم مطهر حضرت امام رضا (ع) مشرف شده اند که این تعداد تاکنون به بیش از 700 هزار نفر رسیده است.
وی گفت: مجموعه زائرسرای رضوی نیز به مجموعه های اقامتی ساخته شده برای زائران افزوده می شود تا زائران رضوی با خیال آسوده به زیارت بپردازند.
معاون فنی و عمران موقوفات آستان قدس رضوی نیز در این مراسم گفت: در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب، عملیات اجرایی زائرسرای رضوی با ظرفیت 19 هزار نفر از سال 1395 آغاز شد.
خلیل اکبری افزود: مساحت این پروژه 82 هزار مترمربع است که در مرحله نخست 9 هزار و 500 متر مربع برای پذیرش گروهی زائران و 6 بلوک خانوادگی در مجموع با 124 واحد 45 و 56 متر مربعی ساخته شده است.
وی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در هر واحد اقامتی یا سوئیت خانوادگی چهار تا 6 نفر است که با احتساب همه واحدها در مجموع حداکثر هزار و 400 نفر می توانند در آنها اقامت کنند.
وی گفت: مرحله دوم این زائرسرا که عملیات اجرایی آن 65 درصد پیشرفت اجرایی دارد دارای 12 بلوک است که تا پایان امسال به بهره برداری می رسد.
اکبری افزود: در مجموع برای مرحله نخست زائرسرای رضوی 140 میلیارد ریال و برای مرحله دوم آن تاکنون 160 میلیارد ریال هزینه شده است.
7489 / 6053
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.