قوه‌قضاییه نیز ارتباط مثبتی با دولت دارد. دیگر شاهد این نیستیم که افرادی در قوه‌قضاییه نکاتی را بگویند که نشان‌دهنده تنش‌هایی بین قوا باشد. امروز باید از فضای آرام در عرصه سیاست و میان قوای کشور استفاده کرد و به مسائل مهم کشور پرداخت. دولت باید به اقتصاد و تولید توجه کند.

به گزارش جماران، اکبر ترکان در اینستاگرام خود نوشت: بلوغ سیاسی مرحله‌ای از رشد سیاسی است که ما در کشور آن را به خوبی دنبال می‌کنیم. اینکه کشور به این مرحله از بلوغ و رشد سیاسی رسیده است که وقتی انتخابات تمام می‌شود همه به این فکر می‌کنند که باید کشور اداره شود، نمودی از بلوغ سیاسی در کشور است. 
این فکر که آنچه در دوران انتخابات و رقابت‌ها بوده، گذشته و الان همه باید به یکدیگر کمک کنند تا رییس‌جمهور نه تنها به خواسته‌های ٢٤ میلیون نفری که به او رای داده‌اند بلکه به خواسته‌های تمام مردم پاسخ دهد، نشان‌دهنده بلوغ سیاسی در کشور است. همه به این بلوغ رسیده‌اند که باید اختلافات را کنار بگذارند و کشور باید به پیش برود تا معضلات حل شود. کابینه دولت دوازدهم بسیار نوید خوبی می‌دهد و اسباب خوشحالی است که شرایط کشور برای کار مهیاتر شده است. 
همه رقابت‌ها را برای زمان انتخابات گذاشته‌اند و به کار کردن پرداخته‌اند. دولت تیم خوبی پیدا کرده و کابینه اهل کار است. قوای کشور نیز ارتباط خوبی با هم دارند. مجلس شورای اسلامی نشان داد که با بالای ٢٠٠ رای اعتماد به ١٢ وزیر همراه با دولت است.
قوه‌قضاییه نیز ارتباط مثبتی با دولت دارد. دیگر شاهد این نیستیم که افرادی در قوه‌قضاییه نکاتی را بگویند که نشان‌دهنده تنش‌هایی بین قوا باشد. امروز باید از فضای آرام در عرصه سیاست و میان قوای کشور استفاده کرد و به مسائل مهم کشور پرداخت. دولت باید به اقتصاد و تولید توجه کند. اشتغال مشکل مهم در کشور است که مسوولان برای رفع آن باید بکوشند. فضای موجود کشور را ناشی از رشد سیاسی فعالان باید دانست. دولت یکپارچگی خوبی دارد و با همراهی سایر قوا تلاش می‌کند تا برای چالش‌های کشور راه‌حل پیدا کند.
اختلاف سلایق و نظرات بین نیروهای سیاسی کاملا طبیعی است اما وقتی که یک دیدگاه سیاسی در انتخابات رای آورد و اندیشه‌ای حایز اکثریت شد باید به این بلوغ برسیم که این نظر باید کشور را مدیریت کند و بقیه باید کمک کنند که کشور پیشرفت کند.
مهم‌ترین وظیفه یک مجموعه و جناح سیاسی این است که بسته‌هایی حاوی راه‌حل‌های عقلایی برای مشکلات کشور ارایه کند. گروه‌های رقیب هم همچنان که به فعالیت‌های سیاسی خود می‌پردازند باید برای مشکلات کشور راهکار ارایه کنند. دولت نیز باید به این راهکار‌ها توجه کند. مهم نیست که کدام گروه پیشنهاد را مطرح می‌کند. پیشنهادات کارآمد برای حل مشکلات کشور باید به کار گرفته شود و از گروه‌های رقیب هم انتظار می‌رود راه‌حل‌های خود را برای مواجهه با مشکلات بگویند.

امروز مهم‌ترین بحران در کشور بیکاری است. دولت باید به رشد اقتصادی توجه کند اما رشدی که توام با ایجاد حداکثر اشتغال باشد. امروز رشد سرمایه‌بر، راه‌حل کشور نیست. راه‌حل کشور ما رشد کاربر است.

رشد اقتصادی می‌تواند متکی به سرمایه باشد و همچنین می‌تواند متکی به نیروی کار باشد. ما باید راه‌حل‌هایی را انتخاب کنیم که حداکثر اشتغال را ایجاد می‌کند و بتواند به بحران بیکاری پاسخ دهد. راه‌حل‌های اشتغال در خدمات نهفته است. امروز باید به گردشگری به عنوان یک راه‌حل جدی پرداخت. گردشگری می‌تواند توزیع‌کننده درآمد در جغرافیای ایران بوده و اشتغال‌زا باشد. این حوزه می‌تواند حداکثر نیروی کار را با کمترین سرمایه‌گذاری به کار بگیرد. خیلی از ابتکاراتی که امروز می‌تواند گردشگری را رشد دهد ایجاد پلتفرم‌هایی است که بتواند ظرفیت‌های موجود کشور را به کار بگیرد. امید است که بتوان با توجه به گردشگری رشد اقتصادی و کاهش بیکاری را شاهد باشیم.

اکبر ترکان

مشاور رئیس جمهورى

سیزدهم شهریورماه1396

  •  

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.