این سطحی نگری است که حوادثی از قبیل خشونت های اخیر را به مسئله دولت اسرائیل و مردم فلسطین محدود کنیم. اگر تاریخ چندقرن جنگ های صلیبی را خوانده باشید به روشنی در می یابید که مسئله رژیم اسرائیل دنباله جنگ های صلیبی در صورتی دیگر است.

به گزارش جماران؛ عمادالدین باقی در پستی اینستاگرامی نوشت: «این روزها در پی اخبار خشونت‌های حکومت اسرائیل علیه فلسطینیان در بیت‌المقدس با بیش از ۳۰۰ زخمی فلسطینی و متعاقبا اولتیماتوم حماس به نیروهای اسرائیل و سرانجام شلیک چند موشک به اسراییل از جمله اورشلیم، در ساعت شش بعد از ظهر دوشنبه۲۰ اردیبهشت۱۴۰۰ دوباره مسئله قدس در صدر اخبار جهان قرار گرفته است.

هر چند سال های سال است شورای حقوق بشر سازمان ملل، کمیساریای عالی سازمان ملل و یونسکو اسرائیل را به عنوان ناقض حقوق بشر محکوم می کنند ولی در عمل هیچ تاثیری در وضعیت نداشته جز اینکه اسرائیل و حتی در دوره ترامپ هم دولت آمریکا به عنوان اعتراض به بیانیه ها و قطعنامه‌های نهادهای حقوق بشری درباره اسرائیل از این نهادها خارج شدند.

این سطحی نگری است که حوادثی از قبیل خشونت های اخیر را به مسئله دولت اسرائیل و مردم فلسطین محدود کنیم. اگر تاریخ چندقرن جنگ های صلیبی را خوانده باشید به روشنی در می یابید که مسئله رژیم اسرائیل دنباله جنگ های صلیبی در صورتی دیگر است. برخی دولت های مؤثر غربی برای همان هدف تاریخی شان درباره قدس و نیز رهایی از مشکل یهودیان، این دولت را در خاورمیانه مستقر کردند. اگر دنیای غرب از برگزاری همه پرسی آزاد برای تمام ساکنان این سرزمین دفاع کند یک بار برای همیشه نقطه پایانی بر جنگ های صلیبی خواهد گذاشت و یکی از موانع بزرگ صلح جهانی را بر خواهد داشت.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.