گفتگوهای ظریف با دکتر عبدالله عبدالله رییس شورایعالی صلح افغانستان در محل وزارت امورخارجه آاز شد.

به گزارش جماران، سخنگوی وزارت خارجه در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «آغاز گفتگوهای دکتر ظریف با دکتر عبدالله عبدالله رییس شورایعالی صلح افغانستان در محل وزارت امورخارجه. افغانستان آباد، مستقل، توسعه‌یافته و با صلح و ثبات خواست همیشگی ایران بوده است. تمامی مساعی خود را برای کمک به گفتگو‌های اصیل بین‌الافغانی بکار خواهیم گرفت.»

به گزارش جماران، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان در صدر هیاتی عالی‌رتبه برای  سفر سه روزه به منظور گفتگو با مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران درباره روند صلح و ثبات افغانستان به تهران آمد.

ظریف در این دیدار حمایت جمهوری اسلامی ایران از دولت جمهوری اسلامی افغانستان و روند صلح به رهبری و مدیریت افغان ها و توافقات شرکت کنندگان در گفتگوهای بین الافغانی را مورد تاکید مجدد قرار داد و از مشارکت دکتر عبدالله در روند سیاسی و پذیرش مسئولیت شورایعالی مصالحه ملی افغانستان قدر دانی و مشارکت طالبان در ساختار سیاسی افغانستان را مورد حمایت کشورمان ذکر کرد.

 عبدالله عبدالله رئیس هیئت شورایعالی مصالحه ملی جمهوری اسلامی افغانستان نیز در این دیدار آخرین تحولات جاری در صحنه داخلی افغانستان و آخرین وضعیت مربوط به گفتگوهای بین الافغانی را تشریح کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.