«صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان از امضای توافق نامه سیاسی بین اشرف غنی و عبدالله عبدالله خبر داد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، خبرگزاری فرانسه گزارش داد «صدیق صدیقی» سخنگوی ارگ ریاست جمهوری افغانستان در توئیتی از امضای توافق نامه سیاسی خبر داد.

در این توئیت آمده است: «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان و «عبدالله عبدالله» رقیب انتخاباتی وی توافق‌ نامه سیاسی بر سر تقسیم قدرت در این کشور را امضا کردند.

اکنون بعد از گذشت ماه ‌ها چانه زنی سیاسی غنی و عبدالله توافق نامه سیاسی را با حضور شماری از مقام‌ های سیاسی در ارگ امضا کردند.

به این ترتیب دو طرف به 5 ماه ‌اختلاف بر سر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری پایان دادند.

کمیسیون انتخابات افغانستان اواخر بهمن محمد اشرف غنی را پیروز انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد. اما عبدالله عبدالله رقیب انتخاباتی غنی در واکنش به این اعلام آن را «غیرقانونی» خواند و گفت تیم او دولت دیگری تشکیل خواهد داد.

حدود سه هفته پس از اعلام نتیجه انتخابات جنجالی ریاست‌ جمهوری افغانستان، اشرف غنی رسما به عنوان رئیس‌جمهور در ارگ سوگند ادا کرد. در عین حال عبدالله عبدالله که خودش را پیروز انتخابات می ‌داند، نیز به طور جداگانه در سپیدار (محل کار عبدالله) مراسم تحلیف برگزار کرد.

از آن زمان تاکنون تنش سیاسی میان دو تیم حل نشده باقی مانده بود و حتی سفر وزیر خارجه آمریکا به افغانستان و کاهش کمک یک میلیارد دلاری به این کشور نیز نتوانست که بن بست سیاسی در این کشور را حل کند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.