رئیس بانک مرکزی گفت: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتماً سخت تر از مرداد و شهریور۹۷ نیست درآن روزها باشروع و تشدید تحریمهای آمریکا، بازار های ارز، سکه و سایر دارایی ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار دربازار به رقم های بسیار بالا رسید.

به گزارش جماران عبدالناصر همتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتماً سخت تر از مرداد  و شهریور۹۷ نیست درآن روزها باشروع و تشدید تحریمهای آمریکا، بازار های ارز، سکه و سایر دارایی ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار دربازار به رقم های بسیار بالا رسید. ولی با مدیریت بازارها و تدابیری که به کارگرفته شد، علیرغم تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ های بسیار پایین تر ارز، برقرار و رشد اقتصاد غیرنفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد. 

این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا وتعطیلی سه ماههٔ بسیاری از فعالیتها و کاهش  قیمت نفت و سایر فرآورده های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و...انتظارات تورمی را بالا برده است. در روزهای آتی، پیش بینی های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و «تورم هدف» اعلام خواهدشد. محاسبات و برآوردهای اداره بررسی های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح می شود. همانطور که قبلاً گفتم شرایط دشوار است. لیکن، رونددرحال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیزقابل اعاده است.

در روزهای اول حضورم دربانک مرکزی اعلام کردم همهٔ داشته های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست. امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آنروز، اعلام میکنم؛ با تلاش جدی همکارانم درربانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخشهای مختلف اقتصادی، به حول قوه الهی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهدشد.

همراهی مردم عزیز و فعالان اقتصادی در بخشهای تولید وصادرات این بار نیز، پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزارانشان خواهدبود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.