دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، مشاور امنیت ملی خود جان بولتون را اخراج کرد.

 به گزارش جماران؛ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در حساب توییتری خود نوشت:

«دیشب به جان بولتون اطلاع دادم که دیگر به حضور او در کاخ سفید نیازی نیست. من و دیگر اعضای دولت با بسیاری از پیشنهادات او شدیدا مخالف بودیم، به همین دلیل از او خواستم استعفایش را تقدیم کند، او هم صبح این کار را کرد. از خدمات او بسیار ممنونم. هفته آینده یک مشاور امنیت ملی تازه معرفی می‌کنم.»

در همین حال، کاخ سفید مدعی شد که مهمترین دلیل برکناری جان بولتون از سمت مشاور امنیت ملی دولت ترامپ، مخالفت با توافقنامه صلح با طالبان بوده است.

واکنش رسانه های رژیم صهیونیستی به اخراج بولتون از کاخ سفید 

برکناری جان بولتون پرچمدار حمایت از اسرائیل  و تقابل با جمهوری اسلامی ایران ، رسانه های صهیونیستی را در شوک فرو برده است. 

پایگاه عبری زبان اینتل تایمز از آن به عنوان یک تحول دراماتیک نام برده و تاکید کرده که بولتون رهبری جریان اسرائیلی را برای تقابل با ایران در دولت آمریکا به عهده داشت و این اقدام نشان می دهد که ترامپ به دنبال تغییر رویه خود در قبال تهران است.

واللا دیگر پایگاه عبری زبان رژیم صهیونیستی با تیتر: دیگر به خدمات تو نیاز نداریم، به استقبال این خبر رفت و به نقل از ترامپ نوشت: با بسیاری از نظرات بولتون توافق نظر نداشته است.

اورین نهاری، تحلیلگر واللا هم در تویتر  خود نوشت: جنگ بر سر قدرت در دولت آمریکا با ضربه فنی به پایان رسید، ترامپ، جان بولتون  مشاور امنیت ملی اش را اخراج کرد زیرا در تغییر دولت در ونزوئلا شکست خورد و همچنین نتوانست کار خاصی علیه ایران انجام دهد. حال باید دید در آینده منتظر چه نتایجی در رابطه با کره شمالی ، افغانستان و صد البته ایران باشیم.

به اعتقاد کارشناسان امور اسرائیل، خروج  بولتون از معادله قدرت در کاخ سفید بزرگترین ضربه را به نتانیاهو آن هم در آستانه انتخابات وارد خواهد کرد و نشان می دهد خط مشی تل آویو برای افزایش فشار بر ایران با شکست مواجه شده است./ اعتمادآنلاین

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.