رئیس جمهور آمریکا از ممانعت جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا برای تلاش هایش جهت یافتن راه حل برای مساله افغانستان به شدت ناراضی است و تلاش می کند وی را از این پرونده دور کند.

به گزارش جماران، روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی از دور کردن «جان بولتون» مشاور امنیت ملی تندروی آمریکا از چندین پرونده مهم از جمله پرونده افغانستان توسط رئیس جمهور آمریکا خبر داد.

روزنامه واشنگتن پست آمریکا نوشت:«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا از ممانعت جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا برای تلاش هایش جهت یافتن راه حل برای مساله افغانستان به شدت ناراضی است و تلاش می کند وی را از این پرونده دور کند.

این روزنامه نوشت: این موضع گیری مساله نفوذ بولتون داخل دولت ترامپ را مطرح می کند به ویژه آن که وی در فهرست مسئولان بلندپایه دعوت شده برای رایزنی درباره چشم انداز امضای توافقنامه با گروه «طالبان» افغانستان قرار ندارد و دلیلش نیز ترس از آن است که بولتون و معاونان وی با توافقنامه با طالبان مخالف هستند و ممکن است بندهای آن را به رسانه ها درز دهند.

واشنگتن پست در ادامه نوشت: بولتون برای حضور در این رخداد دعوت نشد مگر پس از آن که یکی از معاونانش مساله را به طور مستقیم با «مایکل مولفانی»سرپرست پست ریاست کارکنان کاخ سفید مطرح کرد.

این روزنامه در ادامه نوشت:اخیرا نیز بولتون نسخه ای از پیش نویش توافقنامه ای که ایالات متحده آمریکا قصد دارد با طالبان امضا کند خواست اما «زلمای خلیلزاد» فرستاده آمریکا به افغانستان این خواسته بولتون را رد کرد و تأکید کرد که بولتون می تواند در حضور یک مسئول بلندپایه دولت آمریکا از متن توافقنامه مطلع شود اما نمی تواند یک نسخه را در اختیار داشته باشد.

روزنامه واشنگتن پست همچنین نوشت: این حادثه و برخورد خلیلزاد باعث شد که بولتون به شدت عصبانی شود.با وجود این یکی از منابع آمریکایی گفت که در نهایت یک نسخه از توافقنامه به شورای امنیت ملی در کاخ سفید فرستاده شد.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.