به گزارش جماران؛ احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«در نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در سخنانی ضمن تشکر از علی اعطا بابت تذکرش در خصوص سیستم ثبت رای در صحن علنی موافقت خود را جهت اینکه سیستم موجود اصلاح و از خطاهای قبلی پیش گیری شود، اعلام کردم.

همچنین تشکری داشتم از آقای کریمی رئیس سابق مرکز روابط عمومی شهرداری تهران و لازم دانستم بگویم در روز تهران ایشان منشا کارهای جدید و متفاوتی شدند که قبلا در پیشینه شهرداری ها نبود چه در شهرداری تهران چه در شهرداری های دیگر. به عنوان نمونه چاپ تمبر روز تهران ، نیم بها شدن بلیت سینماها، رایگان بودن موزه ها که این ها برای نخستین بار انجام گرفت و نقش آقای کریمی در این میان برجسته بود. در باره برگزاری مراسم روز تهران در کاخ گلستان نیز بیان کردم: انتخاب محل برگزاری روز تهران هم کاملا کارشناسانه بود. چون تنها بنای 400 ساله تهران همین بنا بود. تنها مکان ثبت شده جهانی تهران هم همین است. هم به دلیل بنا یا میراث ملموس، هم به دلیل آثار و اشیا و اسناد و هم به دلیل میراث معنوی. یعنی این مکان به دلایل مختلفی ثبت شده است و در واقع می توان آن را «کاخ جامع» نامید. 

کاخ گلستان برای مراسم روز  تهران بسیار مناسب بود چون متمم قانون اساسی هم که عبارت «تهران پایتخت ایران است» در آن آمده بود در همین جا نهایی شد. البته با وجود بارندگی امکان برگزاری مراسم در کاخ گلستان وجود نداشت و در تالار مدرس که در همان محدوده قرار داشت برگزار شد. 

در ادامه ضمن تشکر از افشانی شهردار تهران بابت اجرای برنامه های شهرداری در روز تهران گفتم: اگر همت ایشان نبود اصلا این کارها میسر نمی شد. از آقای حجت میرزایی هم بسیار سپاسگزارم که اگر در سمت خودشان باقی بودند راجع به لایحه برنامه سوم با ایشان گفتگوها داشتیم که فعلا از بحث درباره آن می گذرم. برای خانم دکتر اشرفی جهت پذیرش معاونت برنامه ریزی و امور شورا، که خود یک نوآوری است و سطح مدیریت زنان در حوزه شهری را افزایش داد، آرزوی موفقیت دارم. موضوع سخن بعدی سرای سیگارچی و مجوزی بود که برای آن گرفته شده است. این مساله را درباره سرای دلگشا هم داشتیم. سرای دلگشا دقیقا روبروی میدان ارگ است. مجوزش در آن سال ها صادر شد . ما هم شکایت کردیم چون آن مجوز حریم کاخ را تهدید می کرد و تنها بنای ثبت شده جهانی تهران را در معرض خارج شدن از فهرست جهانی قرار می داد.

اگر این اتفاق راجع به سرای سیگارچی افتاده باشد شهرداری می تواند در این زمینه عمل کند. اگر اتفاقی افتاده باشد بسیار ضروری است که اقدامی شود. در همه جای دنیا هم حریم چنین بناهایی حفظ می شود. 

یکبار هم این اتفاق افتاد. یعنی بنده و معاون سازمان میراث فرهنگی آقای دکتر طالبیان در همان سال که  مسوولیت شورا را داشتم با هم رفتیم و از ساختمان جایگزین سرای دلگشا بازدید کردیم و از طریق شهرداری مانع انجام کار شدیم وگرنه مجوزهایش را دریافت کرده بود. هر چند تخریب سرای دلگشا هم خلاف بود. با توجه به اینکه دکتر حناچی هم در جلسه حضور دارند امیدواریم سریعتر درباره این موضوع اقدام شود تا به آن کش و قوسی که برای بنای پیشین رخ داد مبتلا نشود و در جای خودش حفظ شود.»

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.