روز هشتم بازی های آسیای؛ روز بی طلای کاروان ایران +تصاویر

رقابت های روز هشتم بازی های آسیایی برای کاروان ایران با دو نقره برای کاراته کاها همراه شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس از اندونزی؛ در هشتمین روز بازی های آسیایی ملی پوشان ایران در رشته هایی به مانند دوومیدانی، کاراته، پینگ پنگ، تیروکمان و بوکس به مصاف رقبای خود رفتند.

بوکس

در سومین روز رقابت‌های بوکس بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، سجاد کاظم‌زاده بوکسور وزن ۶۹- کیلوگرم ایران در مرحله یک‌هشتم نهایی با پیروزی مقابل رقیب خود راهی یک‌چهارم نهایی این مسابقات شد. او در مبارزه امروز (یک‌شنبه) ۴ شهریور ۱۳۹۷ رو در روی "آراموتو ایسه‌ای" مشت‌زن ژاپنی رفت که ۵ بر صفر حریفش را شکست داده و راهی یک‌چهارم نهایی شد. کاظم‌زاده در نخستین گام (مرحله یک‌شانزدهم) "جوئل باچو" فیلیپینی را با نتیجه ۴ بر ۱ شکسته داد.

والیبال

تیم ملی والیبال ایران با پیروزی برابر چین به مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا راه یافت.

 

والیبال - بازی های آسیایی

والیبال - بازی های آسیایی

والیبال - بازی های آسیایی

والیبال - بازی های آسیایی

واترپلو

عصر امروز (یکشنبه) ۴ شهریور ۱۳۹۷ در ادامه مسابقات واترپلوی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، تیم ملی واترپلوی ایران در دومین مسابقه خود به مصاف تیم کره‌جنوبی رفت که در پایان این بازی با حساب ۱۶ بر ۱۱ مقابل حریفش به پیروزی رسید. کوارتر اول این دیدار با نتیجه ۵ بر ۳ به پایان رسید اما در پریود دوم بازی ملی پوشان ایران توانستند اختلاف خوبی را با حریفشان ایجاد کرده و ۷ بر ۱۲ پیروز به استراحت بروند. کوارتر سوم این دیدار نیز با حساب ۱۳ بر ۹ به سو شاگردان "الکساندر چیریچ" به پایان رسید. واترپلوئیست‌های ایران در کوارتر چهارم مقابل کره‌جنوبی به آب زدند که با به ثمر رساندن سه گل و دریافت دو گل، ۱۶ بر ۱۱ در دومین بازی خود به پیروزی رسیدند.تیم ملی واترپلوی ایران در گروه  A این رقابتها با تیمهای قزاقستان، سنگاپور و کره جنوبی هم گروه است.

دوومیدانی

در ادامه رقابت‌های دوومیدانی بازی‌های آسیایی به دلیل به حد نصاب نرسیدن دوندگان برای حضور در مرحله مقدماتی دوی 400 متر با مانع، رضا ملک پور دونده کشورمان به همراه سایر دوندگان حاضر در این مسابقات، راهی مرحله نیمه نهایی شد.به این ترتیب مسابقه مقدماتی 400 متر با مانع برگزار نخواهد شد و دوندگان در ساعت 20 در نیمه نهایی با هم رقابت خواهند کرد.

رضا ملک پور در هشتمین روز از بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ در ماده دوی ۴۰۰ متر با مانع رقابت کرد که با رکورد ۵۰.۹۹ در رده پنجم دسته سوم ایستاد و به مرحله فینال نرسید.

رضا مقدم هم در پرتاب چکش با رکورد 64.77 در رده نهم قرار گرفت.

بسکتبال

ملی پوشان بسکتبال سه نفره مردان ایران در دیداری نزدیک برابر چین تایپه با نتیجه ١٨ بر ١٧ به برتری رسیدند و راهی نیمه نهایی بازی های آسیایی شدند. ایران با ترکیب محمد یوسف وند، علی الله وردی، امیرحسین آذری و نوید خواجه زاده در جاکارتا حضور دارد که این بازیکنان برابر چین تایپه به ترتیب ٤، ٥، ٨ و ١ امتیاز کسب کردند. ایران در مرحله نیمه نهایی باید به مصاف چین برود. دیدارهای مرحله نیمه نهایی و نهایی این مسابقات امروز (یکشنبه) برگزار می شود.

اما تیم ملی بسکتبال سه نفره دختران ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف چین رفت که با نتیجه 21 بر 7  شکست خورد و از دور رقابت‌ها حذف شد. دختران بسکتبال سه نفره ایران که برای اولین بار به بازی‌های آسیایی اعزام می شدند در مرحله مقدماتی با تایلند، قزاقستان و مالدیو هم گروه بود و با شکست 7 بر 11 برابر تایلند، پیروزی 18 بر 11 مقابل قزاقستان و پس از انصراف مالدیو، به یک چهارم نهایی صعود کردند اما در این مرحله نتوانستند تیم قدرتمند چین را شکست دهند. تیم ایران با ترکیب کیمیا یزدیان طهرانی، شیدا شجاعی، ناهیده اسدی و زهرا عدالتخواه و با سرمربیگری آزاده زمان‌پور در این بازی‌ها شرکت کرد.

در مرحله نیمه نهایی مسابقات بسکتبال سه نفره مردان بازی‌های آسیایی، تیم ملی کشورمان به مصاف چین رفت. شاگردان محمد کسایی پور که با شکست چین تایپه به این مرحله رسیده بودند، در یک بازی نزدیک 21 بر 19 مغلوب چین شدند. ایران در دیدار رده بندی و کسب مدال برنز باید به مصاف بازنده کره و تایلند برود.

دیدار رده بندی مسابقات بسکتبال سه نفره بازی‌های آسیایی بین ایران و تایلند در حالی برگزار شد که ملی پوشان کشورمان با برتری 21 بر 7 مدال برنز این رقابت‌ها را از آن خود کردند.

شاگردان کسایی پور با ناداوری و شکست مقابل چین به دیدار رده بندی رسیده بودند. محمد یوسف وند، نوید خواجه زاده، علی الله وردی و امیرحسین آذری ملی پوشان کشورمان در این رقابت‌ها بودند. این چهلمین مدال و دوازدهمین برنز کاروان کشورمان در بازی‌های آسیایی بود.

 

بسکتبال سه نفره

بسکتبال سه نفره

بسکتبال سه نفره

عکس: حامد ملک پور

 

پینگ پنگ

تیم ملی پینگ پنگ بانوان ایران که برای اولین بار در بخش تیمی پینگ پنگ بازی‌های آسیایی شرکت می‌کردند صبح امروز ( ۴ شهریور) رقابت‌های خود را در گروه A  با تیم‌های چین، قطر و هند آغاز کردند.

دختران پینگ پنگ ایران ابتدا به مصاف تیم قدرتمند چین رفتند که با نتیجه ۳ بر صفر شکست خوردند اما در بازی دوم برابر قطر ۳ بر صفر به پیروزی رسیدند تا نتیجه بازی با هند تعیین کننده صعود آنها به جمع هشت تیم برتر آسیا باشد، اما تیم قدرتمند هند ۳ بر یک به پیروزی رسید و تیم ایران از دور رقابت‌ها حذف شد. بنابراین از گروه A  تیم‌های چین با سه پیروزی و هند با دو پیروزی برابر قطر  و ایران به مرحله یک چهارم نهایی صعود کردند.

تیم ملی ایران با ترکیب ندا شهسواری، مهشید اشتری، مریم صامت و صبا صفری و با سرمربیگری مریم کیوانی در بخش تیمی بازی‌های آسیایی شرکت کردند.

در نخستین روز از رقابتهای تیمی پینگ پنگ بازی های آسیایی۲۰۱۸، تیم ملی مردان ایران در نخستین بازی مرحله گروهی پیروز شد. تیم ملی مردان ایران برابر قرقیزستان با نتیجه ۳بر صفر به پیروزی رسید تا برای دیدار دوم خود آماده شود.

 

پینگ پنگ بانوان

پینگ پنگ بانوان

پینگ پنگ بانوان

پینگ پنگ بانوان

پینگ پنگ بانوان

پینگ پنگ بانوان

پینگ پنگ بانوان

عکس: جاوید نیک پور

 

تیروکمان

هشتمین روز از هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی اندونزی در حالی پیگیری می‌شود که در رشته کامپوند تیمی دختران پریسا براتچی، مینو عابدی و فرشته قربانی در مرحله یک هشتم به مصاف حریفانی از مغولستان رفتند و در نهایت کسب امتیاز ۲۲۱ توانستند حریف مغولی که ۲۰۳ امتیاز گرفت را شکست داده و به مرحله یک چهارم صعود کنند. کامپوند تیمی زنان ایران در دور بعد با حریفانی از قزاقستان مسابقه خواهند داد. در ادامه رقابت‌های تیروکمان بازیهای آسیایی جاکارتا تیم کامپوند زنان در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم کره رفت و از راهیابی به فینال بازماند. تیم کامپوند زنان با ترکیب مینو عابدی، پریسا براتچی و فرشته قربانی در مرحله نیمه نهایی به مصاف تیم کره جنوبی رفت و با نتیجه ۲۳۱ بر ۲۲۸  این دیدار را واگذار کرد و از راهیابی به مرحله بعد بازماند. تیم کامپوند زنان برای کسب مدال برنز روز سه‌شنبه ساعت ۱۲:۲۰ به وقت محلی رقابت خواهد کرد.

 

در بخش کامپوند تیمی مردان، ایران در نخستین دور مقابل بوتان قرار گرفت و با نتیجه 231 بر 217 به برتری رسید. ترکیب ایران را در این ماده اسماعیل عبادی، نیما محبوبی و مجید قیدی تشکیل می‌دهند.ملی‌پوشان کشورمان با این نتیجه به مرحله یک‌چهارم نهایی راه یافتند و در این مرحله مقابل مالزی قرار گرفتند. ایران در این دیدار با نتیجه 232 بر 224 شکست خوردند و از رسیدن به نیمه‌نهایی بازماندند.

 

MHH_3262

MHH_3070

MHH_2708

1MHH0500

عکس: مجید حق دوست

جوجیتسو

هشتمین روز از هجدهمین دوره بازی‌های آسیایی اندونزی در حالی پیگیری میشود که نمایندگان جوجیتسو کشورمان به مصاف حریفان خود رفتند. در وزن منهای 85 کیلوگرم محسن حمیدی در گام نخست حریف هندوستانی خود را شکست داد و به مرحله دوم راه یافت. وی در دور دوم باید با نماینده قرقیزستان مبارزه کند.حبیب رنجبر دیگر نماینده کشورمان نیز در نخستین مبارزه خود موفق به شکست حریفی از کشور مغولستان شد و او نیز در دوم باید به مصاف نماینده ترکمنستان برود.

 

بوکس

مسابقات بوکس جوانان جهان در حالی از 29 مرداد ماه به میزبانی مجارستان و در شهر بوداپست با حضور 77 کشور و 405 بوکسور آغاز شده است که تیم ملی بوکس جوانان کشورمان با 6 نماینده در این رقابت‌ها حضور پیدا کرده است. این مسابقات تا 10 شهریور ماه پیگیری خواهد شد. این رقابت‌ها جزء مسابقات کسب سهمیه المپیک جوانان آرژانتین است.در ادامه این رقابت‌ها، شب گذشته(شنبه) علی سپهر نماینده وزن 91+ کیلوگرم کشورمان به مصاف نماینده  بلاروس رفت و با شکست این بوکسور راهی مرحله بعدی شد. این بوکسور سنگین وزن کشورمان باید در دور بعدی به مصاف حریفی قدرتمند از کشور روسیه برود.

 

کاراته

در ادامه رقابت‌های کاراته بازهای‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، طراوت خاکسار در مبارزه فینال به مصاف "ون تی‌زویون"‌ از چین‌تایپه رفت که با قبول شکست ۴ بر ۰ مقابل این کاراته‌کا به مدال نقره وزن ۵۵- کیلوگرم این رقابت‌ها بسنده کرد. او پیش از این در نخستین گام "لیفا خایدری" از  افغانستان را ۹ بر صفر شکست داده و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. او در این مرحله به مصاف "آگونگ سانی" از کشور میزبان رفت که یک بر یک به تساوی رسید، اما  با رای داوران پیروز تاتامی معرفی شد تا به نیمه‌نهایی این وزن برسد. خاکسار در مرحله نیمه‌نهایی "دینگ جیامه" کاراته‌کای کشور چین را پیش رو داشت که پنج بر یک او را شکست داد تا با کسب سومین پیروزی به فینال این رقابت‌ها صعود کند.

در ادامه مسابقات کاراته بازی‌های آسیایی، امیر مهدی‌زاده دومین کاراته‌کای ایران در رقابت‌های امروز(یکشنبه) بود که با شکست در مسابقه فینال، به مدال نقره وزن ۶۰- کیلوگرم رسید تا دومین نقره تیم ملی کاراته ایران در این رقابت‌ها را ثبت کند.مهدی‌زاده در مبارزه فینال "آروسید ریفکی" از کشور میزبان(اندونزی) را در پیش داشت که ۹ بر ۷ نتیجه را واگذار کرده و به مدال نقره رسید.

در ادامه رقابت‌های کاراته بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، رزیتا علی‌پور به عنوان آخرین نماینده ایران در روز دوم این رقابت‌ها، در مرحله یک‌چهارم به مصاف "سوکیائو آرم" از تایلند رفت که ۳ بر ۰ او را شکست داده و راهی نیمه‌نهایی شد. کاراته‌کا وزن ۶۱- کیلوگرم تیم بانوان، پیش از این در مبارزه یک‌هشتم رو در روی "شین شوجونگ" از کره‌جنوبی قرار گرفت که ۵ بر ۰ حریفش را شکست داده و راهی مرحله بعد شده بود.

 

کاراته- بازی های آسیایی - طراوت خاکسار

کاراته- بازی های آسیایی - طراوت خاکسار

کاراته- بازی های آسیایی - طراوت خاکسار

 

دیدگاه تان را بنویسید