تیم ملی سابر ایران با درخشش پاکدامن راهی فینال شد

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران با پیروزی نزدیک برابر چین به دیدار پایانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی صعود کرد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار اعزامی جی پلاس به اندونزی؛در ادامه رقابت‌های شمشیربازی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی امروز (پنج شنبه) رقابت‌های اسلحه سابر در بخش تیمی آغاز شد که تیم ملی ایران با ترکیب مجتبی عابدینی، علی پاکدامن و محمد رهبری موفق شد با پیروزی برابر چین به دیدار پایانی بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی صعود کند.

شمشیربازان اسلحه سابر ایران پس از پیروزی ۴۵ بر ۲۱ برابر اندونزی در نخستین دیدارشان در دور حذفی و قطعی کردن مدال برنز، موفق شدند در مرحله نیمه نهایی هم برابر تیم چین با نتیجه ۴۵ بر ۴۳ به پیروزی برسند و به فینال بازی‌های آسیایی صعود کنند. در این مسابقه در حالی که ایران ۴۰ بر ۳۵ عقب بود، پاکدامن وارد پیست شد و با عملکردی درخشان، تیم سابر ایران را به برتری ۴۵ بر ۴۳ رساند و یک تنه بازی را برای ایران درآورد.

در دیگر دیدار مرحله نیمه نهایی کره جنوبی با نتیجه ۴۵ بر ۲۰ از سد هنگ کنگ گذشت.

تیم ملی اسلحه سابر ایران در حالی باید از ساعت ۱۶ در فینال به مصاف تیم قدرتمند کره جنوبی برود که سابریست‌های ایران امیدوارند ضمن جبران شکست‌های اخیر برابر کره بتوانند هم پس از ۲۰ سال به مدال طلای سابر تیمی دست یابند و هم شکست برابر این تیم در دیدار پایانی دوره گذشته در اینچئون را نیز بگیرد.

همچنین پیش از این علی پاکدامن در بخش انفرادی اسلحه سابر به مدال برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ اندونزی دست یافته بود.

 

 

 

دیدگاه تان را بنویسید