در گفت وگو با جی پلاس؛

نصرالله سجادی: انتخابات کمیته المپیک بر پایه کدام اساسنامه برگزار می شود؟/ انتخاب خبره های ورزشی جهت دار بود

معاون پیشین وزارت ورزش وجوانان گفت: باید به این سوال پاسخ داده شود که انتخابات کمیته ملی المپیک براساس کدام اساسنامه برگزار می شود؟

لینک کوتاه کپی شد

نصرالله سجادی که پس از رفتن از وزارت ورزش و جوانان سکوت کرد و هنوز هیچ صحبتی درباره اتفاقات آن مقطع نداشته است، در گفت و گوی کوتاهی با خبرنگار ورزشی جی پلاس؛ در خصوص انتخابات کمیته ملی المپیک و مسائل مربوط به اساسنامه، اظهار کرد: متاسفانه فضا و جو خوبی وجود ندارد. چرا به سوالات مختلف که وجود دارد، پاسخی داده نمی شود؟ تا به حال کسی به این موضوع پاسخ داده که انتخابات کمیته بر اساس چه اساسنامه ای برگزار می شود؟ مگر نباید اساسنامه در داخل هم مورد تایید قرار بگیرد و بعد به کمیته بین المللی ارسال شود؟

سجادی با انتقاد از اینکه کمیته دائما بحث دخالت دولت را به میان می آورد، ادامه داد: کمیته ملی المپیک باید شرایط و اتفاقات داخلی را مدیریت می کرد اما این اتفاق رخ نداده و به مانند همیشه کمیته ها بحث دخالت دولت را پیش می کشند در حالی که اصلا  کمیته بین المللی المپیک در این موضوع بحثی را نکرده است.

معاون پیشین وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه نمی داند به چه دلیل 2 ماه قبل از انتخابات اقدام به نوشتن آیین نامه شد، به جی پلاس گفت: آیین نامه ای که 4 سال پیش نوشته شد اصلا قانونی نبود و نمی دانم چه علتی داشت که 2 ماه قبل از انتخابات تصمیم گرفته شد آیین نامه دوباره نوشته شود! چرا در این چند سال، هیچ اقدامی در این باره صورت نگرفت؟ آیین نامه بدون آنکه مورد بررسی بیشتری قرار بگیرد، تصویب شد و این جای سوال دارد.

سجادی با ابراز تاسف از اینکه شفاف سازی مناسبی در کمیته صورت نگرفت، تصریح کرد: در طول این سال ها نامه های زیادی میان کمیته ملی المپیک و IOC (کمیته بین المللی المپیک) ردوبدل شده است و هیچ یک از نامه ها محرمانه نبود که کمیته درباره آن صحبت نمی کند. صحبت هایی که میان کمیته و IOC صورت گرفته اصلا رسانه ای نشده و باید علت آن را توضیح بدهند.

سجادی که این مصاحبه را پیش از پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای انتخابات انجام داد، در پایان با انتقاد از نحوه انتخاب خبره های ورزشی از سوی هیات اجرایی کمیته المپیک، به جی پلاس گفت:  حضور افراد بازنشسته که آگاهی لازم را دارند و کارشناس خبره هستند هیچ اشکالی ندارد اما معتقدم باید افرادی که به عنوان کارشناس معرفی می شوند، دقیق انتخاب می شدند؛ شاید بتوان گفت این انتخاب ها جهت دار بود!  افراد کارشناسی بودند که می توانستند انتخاب شوند؛ افرادی که آشنایی فراوانی با بحث المپیک و کمیته دارند.

دیدگاه تان را بنویسید