هشداری که حسن زاده به کاپیتان های استقلال و پرسپولیس داد!

رئیس کمیته انضباطی گفت: عوامل تیم ها از هرگونه رفتاری که موجب ایجاد تشننج و التهاب می شود، خودداری کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی گفت: با توجه به اینکه این رقابت یک مسابقه بزرگ است و تعداد تماشاگران و افرادی که از طریق رسانه و تلویزیون در کنار هم این بازی را تماشا می کنند، بر همین اساس از نظر جایگاه فوتبالی، یک مسابقه بسیار مهم تلقی می شود اما از نظر تاثیر مستقیمی که بر جامعه می گذارد و به نوعی در معرض دید میلیون ها نفر قرار می گیرد، از نظر ما یک دیدار مهم نیز قلمداد می شود.

وی ادامه داد: همه مقامات برگزار کننده و خصوصا مسئولین فدراسیون و سازمان لیگ، از چند روز قبل برای بهتر برگزار شدن این دیدار، جلسات، اقدامات و تمهیدات لازم را در نظر گرفته اند تا شاهدبرگزاری هر چه بهتر و باشکوه تر این دیدار مهم باشیم.

رئیس کمیته انضباطی ادامه داد: کمیته انضباطی هم در این مسابقه بیش از یک ناظر انضباطی تعیین کرده و در ورزشگاه حضور خواهند داشت. در واقع از قبل، حین و پایان مسابقه ناظران ما حضور داشته و مسائل انضباطی را رصد و گزارش می کنند. معمولا ناظرین نامحسوسی هم داریم که در بخشهای مختلف ورزشگاه در کنار تماشاگران هستند و چنانچه مسائل انضباطی رخ دهد ،مقامات مسئول را مطلع می کنند.

حسن زاده در ادامه بیان کرد: از تماشاگران عزیز که در ورزشگاه حضور پیدار می کنند می خواهیم که ضمن تشویق تیم خود، تمام نکات انضباطی و اخلاقی را رعایت کنند. همچنین ضمن همکاری با مقامات مسئول از لحظه ورود به محوطه ورزشگاه تا زمان خروج، قوانین، مقررات و ضوابطی که توسط مسئولین ایجاد می شود را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به پخش مستقیم صدا و تصاویری که به صورت کامل در اختیار خانواده ها قرار می گیرد و در ورزشگاه نیز از سنین نوجوان تا میانسال با شخصیت های مختلف حضور دارند، امیدواریم که هواداران از الفاظ و رفتارهای ناشایست که اساسا زیبنده تماشاگران فهیم ایرانی نیست، استفاده نکنند. نکته دیگری که باید به آن اشاره کنم این است که به تصمیمات تیم داوری همه باید احترام بگذارند. مخصوصا تماشاگران باید این اجازه را بدهند که داور در یک شرایط خوب و متعادل قضاوت کند و حتی اگر اشتباه داوری هم دیده شود، توجیهی برای تخلفات تماشاگران و همراهان تیم نیست.کاپیتان های دو تیم تقاضا داریم که ضمن احترام به تیم رقیب و رعایت اصول بازی جوانمردانه، از هرگونه رفتاری که موجب ایجاد تشننج و التهاب می شود، خودداری کنند. چرا که گاهی اوقات دیده شده است که در چنین مسابقات بزرگی، یک رفتار ناشایست از عوامل یک تیم در درون زمین مسابقه به سرعت به سکوها سرایت کرده و موجب تنش و التهاب شده است. مسلما در این صورت اگر رفتار غیر ورزشی و انضباطی رخ دهد، عامل تشنج هم تنبیه خواهد شد.

رئیس کمیته انضباطی گفت: آیین نامه انضباطی برای همه مسابقات نوشته شده است. چه مسابقه ای کوچک و چه مسابقه شهرآورد تهران که آینه تمام نمای فوتبال کشورمان است. اما همین آیین نامه در بیان تنبیهات در برخی موارد حداقل و حداکثرهایی را عنوان کرده است که مسلما با توجه به اهمیت این مسابقه و پخش مستقیم این دیدار و همچنین تاثیر رفتارشان در آرامش جو ورزشگاه، کمیته انضباطی در صورت مشاهده تخلفات قطعا از ظرفیت حداکثری استفاده خواهد کرد و طبیعی است که این مسابقه بزرگ که میلیون ها تماشاگر دارد، مستلزم تلاش بیشتر برای رعایت ضوابط است. ضمن اینکه اگر از نقطه نظر انضباطی، رفتارهای شایسته ای از همه حاضران در ورزشگاه مشاهده شود، حتما ضمن تقدیر، تقاضای پاداش نقدی هم از مقامات مسئول خواهیم داشت.

حسن زاده در ادامه خاطر نشان کرد: از همه باشگاههای پرسپولیس و استقلال، حتی در سایر مسابقات از مسئولین تیم ها می خواهیم که مسائل مختلف، قبل و بعد از مسابقه و در کنفرانس های مطبوعاتی به گونه ای انعکاس دهند که موجب تحریک اذهان و تشویش افکار عمومی و یا هر مطلبی که دچار چالش خواهد شد، پرهیز کنند. شخصا از طاهری و افتخاری و سایر مدیران باشگاه‌ها تشکر می‌کنم چرا که خوشبختانه مدتهاست با رعایت این مسائل، از ایجاد تنش و التهاب در بین طرفداران جلوگیری کرده اند و این انتظار را از همه مدیران باشگاهها داریم که برای حفظ آرامش در فوتبال نهایت همکاری را با فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ فوتبال انجام دهند.

وی در پایان گفت: در پایان ضمن تقدیر از همه مسئولین مخصوصا در بعد امنیتی و انتظامی که از ساعتها قبل تا ساعتها بعد از مسابقه برای آرامش این مسابقه تلاش می کنند و همچنین از همکاران محترم در سازمان لیگ، از مقامات مسئول در دو باشگاه بزرگ پایتخت و طرفداران فهیم این دو تیم تشکر می کنیم که برای بهتر برگزار شدن این رقابت تلاشهای ارزنده ای داشته اند.

 

دیدگاه تان را بنویسید