بهاروند: قیمت‌ بلیت دیدار سرخابی ها افزایش پیدا نکرد/ دربی پخش مستقیم می‌شود

رییس سازمان لیگ می‌گوید دربی استقلال و پرسپولیس هیچ فرقی با بازی های دیگر ندارد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، حیدر بهاروند درباره برگزاری دربی ۸۵ پایتخت اظهار کرد: دربی هم دیداری است مانند بازی‌های دیگر، البته شرایط خاص خود را دارد. ما در چند استان دربی‌های مختلف داریم. حساس‌ترین بازی، داربی تهران است و تماشاگران ویژه‌ای از سراسر کشور دارد. امیدوارم دربی ۸۵ هم مانند بازی پارسال جذاب باشد و هواداران زیادی را جذب کند.

او در پاسخ به این سوال که بلیت‌فروشی دربی بر عهده شرکت برهان مبین است یا باشگاه‌ها گفت: برهان مبین بلیت‌فروشی را بر عهده ندارد و  این موضوع بر عهده باشگاه است.

رییس سازمان لیگ درباره این که این شرکت تهدید به شکایت از سازمان لیگ کرده است گفت: این حق قانونی آنها است و نمی‌توانیم جلوی کسی را بگیریم که شکایت نکند. الان بلیت‌فروشی بر عهده باشگاه‌ها است. باشگاه می‌تواند با هر شرکتی که می‌خواهد قرارداد ببندد. ما الان این کار را بر عهده باشگاه‌ها گذاشته‌ایم. برهان مبین می‌گوید چرا به باشگاه‌ها دادیم ولی ما هم مدارک خودمان را داریم.

او گفت: دربی پخش می‌شود ولی ما از ورود دوربین‌هایی که محتوا تولید می‌کنند جلوگیری می‌کنیم. صدا و سیما حاضر به توافق نیست و مبلغی نمی‌دهد. ۷۰ درصد بدهی باشگاه‌ها به خاطر پرداخت نشدن حق پخش است. در دنیا هم ۷۰ درصد درآمد باشگاه‌ها از حق پخش است. دربی زنده پخش می‌شود ولی در سراسر کشور از ورود دوربین‌های تولید محتوا جلوگیری می‌کنیم. ما به همین خاطر در AFC هم به مشکل خوردیم.

بهاروند با بیان این که هنوز ابلاغیه کمیته اخلاق برای جلوگیری از بازی محسن مسلمان و وریا غفوری به سازمان لیگ نرسیده گفت: هنوز هیچ دستوری برای جلوگیری از بازی این دو نفر دریافت نکرده‌ایم. این دو بازیکن می‌توانند بازی کنند. دبیر کل فدراسیون فوتبال چیزی برای ما ارسال نکرده است. تورک به دبیرکل فرستاده ولی دبیر کل به ما نفرستاده است. اگر دبیر کل ارجاع ندهد می‌توانند بازی کنند. اگر صبح بازی هم ابلاغ کند، نمی‌توانند به میدان بروند.

رییس سازمان لیگ درباره رعایت حق میزبانی در دادن سکوهای ورزشگاه به تماشاگران استقلال و پرسپولیس به طوری که تیم میزبان ۹۰ درصد از ظرفیت ورزشگاه را در اختیار داشته باشد، گفت: چند ماه است که دنبال این کار بودیم. قطعا در سال آینده این کار را اجرا می‌کنیم. این کار نیازی به مصوبه ندارد و همه تیم‌ها باید از حق میزبانی خود بهره مند شوند.

او درباره راه اندازی سیستم TMS داخلی در ایران و جلوگیری از به وجود آمدن اشتباه در ثبت قراردادها گفت: این کار فقط به سازمان لیگ مربوط نمی‌شود. این کار مربوط به بخشی از فدراسیون فوتبال است. منتظریم نرم افزار را به ایران بیاورند و کارگروهی تشکیل شده که این کار را سریعا اجرا کنند.

بهاروند درباره درآمدی که باشگاه‌ها از تبلیغات محیطی کنار زمین به دست می‌آورند گفت: حقوق تبلیغات محیطی را به باشگاه‌ها می‌دهیم. قرارداد هم مربوط به سال‌های گذشته است و در حدود ۶۵ میلیارد تومان ارزش دارد.

او همچنین درباره پرداخت شدن حقوق استقلال و پرسپولیس از تبلیغات دور زمین گفت: به تیمی پولی پرداخت نشده چون فعلا پولی دریافت نکرده‌ایم. وقتی پول را بدهند به استقلال و پرسپولیس هم می‌دهیم. فعلا حساب‌های ما مسدود است و قرار شده این هفته باز شود. وزیر اقتصاد دستور باز شدن حساب سازمان لیگ را داده است.

رییس سازمان لیگ درباره قیمت‌گذاری بلیت مسابقات لیگ برتر توسط باشگاه‌ها گفت: باشگاه نمی‌تواند به صورت دلخواه قیمت‌ها را زیاد کند. برای افزایش قیمت‌ها باید مصوبه سازمان لیگ را داشته باشند. حتما باید موافقت سازمان لیگ را جلب کنند. قیمت‌ها برای دربی افزایش پیدا نکرده و همان قیمت‌های قبلی است.

 

دیدگاه تان را بنویسید