راه‌هایی برای اینکه قدرت دو طرف بدن را یکسان کنید

بسیاری از ورزشکاران این مساله را تجربه کرده‌اند که یک سمت بدن آنها قوی‌تر سمت دیگر است. این اتفاق عادی است و ورزشکاران می‌توانند با ورزش‌های خاصی تعادل را در بدن ایجاد کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، مساوی نبودن قدرت بدن شما در هر دو طرف بدن مساله‌ای نیست که شما نگران کند. با این حال می توانید با روش‌های خاصی در برنامه ورزشی خود قدرت دو طرف بدن را با هم یکسان کنید.

برای مثال اگر یک حرکت ورزشی را به راحتی ۱۰ بار در یک طرف بدن انجام می‌دهید، اما در طرف دیگر با پنج تکرار خسته می شوید، قدرت دو طرف بدن شما یک سال نیست.

در صورتی که از ابتدا در هر دو طرف بدن به یک میزان ورزش کنید احتمال دارد که آسیب ببینید، زیرا هر دو طرف بدن شما به یک میزان استقامت ندارد.

برای این که قدرت دو طرف بدن را یکسان کنید باید ورزش‌هایی که یک طرفه هستند انجام دهید:

۱. اول از طرف ضعیف بدن شروع کنید

بهتر است برای انجام ورزش‌هایی که تنها روی یک سمت بدن هستند از طرف ضعیف شروع کنید. بدین شکل بهتر اختلاف دو طرف بدن را متوجه می شوید و احساس پیشرفت خواهید کرد.

۲. از وزنه‌هایی استفاده کنید که برای سمت ضعیف بدن مناسب هستند

بهتر است وزنه‌هایی که استفاده می کنید برای قسمت ضعیف بدن شما مناسب باشند و زیاد سنگین نباشند. به تدریج می‌توانیم وزن وزنه را افزایش دهید.

۳. تعداد تکرار حرکات را بر هر دو طرف بدن یکسان نگه دارید

همانطور که وزنه‌های هر دو طرف باید یکسان باشد تعداد تکرار حرکات نیز باید مانند هم باشد. اگر سمت ضعیف بدن شما خسته می‌شود به خودتان استراحت دهید. باید در سمتی که بدن قوی تر است عضلات را قوی نگه دارید و در ‌عین ‌حال عضلات سمت ضعیف بدن را افزایش دهید.

انتهای پیام

 

دیدگاه تان را بنویسید